اخبارراهنمای خریدمعرفیموبایل

پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل سال 2021 در دنیا کدامند؟؟

پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل سال 2021 در دنیا کدامند؟؟ در دنیای جذاب گوشی‌های موبایل هوشمند همیشه یکی از بحث‌های داغ و پرطرفدار این بوده که، محصولات کدام شرکت مشتریان بیشتری نسبت به دیگر رقبای خود دارد. از نظر تنوع و فروش کلی محصولات، شرکت سامسونگ (Samsung) در سالیان متوالی حرف اول را در دنیا می‌زد تا اینکه در ماه جولای شرکت شیائومی (Xiaomi) با پیشی گرفتن از این رقیب قدرتمند خود به رتبه یک در فروش گوشی‌های موبایل هوشمند رسید.

اما با این‌حال، شرکت‌هایی هم‌چون اپل (Apple) نیز با تولید گوشی‌های موبایل با مدل‌هایی محدود توانسته‌اند جایگاه بالایی در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل هوشمند داشته‌ باشند.

موسسه‌ای به‌نام کانترپوینت (CounterPoint) با گزارشی به‌نام مارکت پالس (Market Pulse) در زمان‌های مختلف سال آمار فروش گوشی‌های موبایل را ارائه می‌دهد. در آخرین آماری که برای 3 ماه اول سال 2021 تا به اینجا ارائه کرده‌است شاهد چندین سورپرایز جالب هستیم که آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم، 6 مدل از پرفروش‌ترین گوشی‌های 2021 را از نظر تعداد فروش به‌شما معرفی کنیم. اگر علاقمند به این بحث جذاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

گوشی موبایل پرفروش iPhone 12

گوشی iPhone 12 یکی از جدیدترین گوشی‌های سری 12 آیفون از شرکت اپل است که با 6 درصد فروش در سه ماه اول سال 2021، صدر جدول پرفروش‌ترین گوشی‌های 2021 را تصاحب کرده‌است. این گوشی با ابعاد و وزن بسیار مناسبی که دارد جزو خوش دست‌ترین گوشی‌های موبایل سال 2021 است و به‌راحتی قادر خواهید بود با یک دست هم با آن کار کنید. این گوشی با 4 گیگابایت رم و حافظه‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. نکته قابل توجه در مورد این گوشی نبودن درگاه کارت حافظه جانبی برای ارتقاء حافظه آن است.

این گوشی جذاب به یک صفحه نمایش 6.1 اینچی با پنل Super Retina XDR OLED با قابلیت‌های HDR10 و Dolby Vision مجهز شده‌است.

iPhone 12، با پردازنده 5 نانومتری A14 Bionic به‌همراه سیستم عامل فوق‌العاده قدرتمند iOS 14 ارائه می‌شود که شاید بزرگ‌ترین نقطه قوت آن نسبت به گوشی‌های آندرویدی است.

2 دوربین 12 مگاپیکسلی با لنزهای واید و اولترا واید در پشت گوشی آیفون 12 تعبیه شده‌اند. یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با لنز واید نیز به‌همراه سنسور SL 3D که کار تشخیص چهره سه‌بعدی را بر عهده دارد در جلوی گوشی قرار گرفته‌اند.

دوربین‌های پشت و جلوی گوشی موبایل iPhone 12 قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و فریم ریت‌های 24، 30 و 60 در ثانیه را نیز ارائه می‌دهند.

باتری 2815 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم‌یونی نیز با قابلیت شارژ سریع 20 واتی و همچنین شارژ سریع بی‌سیم 15 واتی به کمک شارژر بی‌سیم MagSafe برای این گوشی در نظر گرفته شده‌است.

به‌طور کلی می‌توان کیفیت کم‌نظیر سخت‌افزار و نرم‌افزار این گوشی را دلیل اصلی برتری و فروش بالای آن نسبت به دیگر گوشی‌ها دانست. البته از قیمت مناسب‌تر آن نسبت به دیگر اعضای سری 12 آیفون نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

گوشی موبایل پرفروش iPhone 12
گوشی موبایل آیفون 12

گوشی موبایل پرفروش iPhone 12 Pro Max

رتبه دوم در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های 2021 متعلق به گوشی iPhone 12 Pro Max است که به‌نوعی اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین پرچمدار اپل تا به‌اینجای سال 2021 است. این گوشی ابعادی نسبتا بزرگ دارد و وزن آن نیز نسبت به برادران کوچک‌تر خود کمی بیشتر است. اما همچنان می‌توان آن‌را جزو یکی از خوش ساخت‌ترین گوشی‌های موبایل در سال 2021 دانست. این گوشی با فروش 5 درصدی که در بازار موبایل جهانی داشته یکی از پرطرفدار ترین‌ها بوده‌است.

گوشی آیفون 12 پرو مکس با 6 گیگابایت رم و 128، 256 و یا 512 گیگابایت حافظه داخلی قابل خریداری خواهد بود. البته باید یادآور شد که این گوشی هم‌چون دیگر گوشی‌های آیفون قابلیت ارتقاء حافظه از طریق کارت حافظه جانبی را ندارد.

این گوشی به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنل Super Retina XDR OLED که روشنایی حداکثری 1200 نیتی و قابلیت‌های HDR10 و Dolby Vision را دارد، مجهز شده‌است.

گوشی iPhone 12 Pro Max، همچون دیگر اعضای خانواده سری 12 آیفون، پردازنده A14 Bionic و نرم‌افزار iOS 14 را به‌همراه دارد.

در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین‌های 3گانه با لنز ‌های 12 مگاپیکسلی واید، اولترا واید و تله‌فوتو هستیم. دوربین واید و اصلی iPhone 12 Pro Max به قابلیت لرزشگیر قدرتمند Sensor-Shift Stabilization مجهز شده‌است. دوربین اولترا واید نیز زاویه تصویربرداری وسیع‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین، دوربین تله‌فوتوی آن نیز زوم اپتیکال 2.5 برابری را ارائه می‌دهد. به‌جز این 3 دوربین یک سنسور LiDAR که به‌عنوان عمق سنج نیز عمل می‌کند در پشت گوشی به‌چشم می‌خورد.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز لنز واید دارد و هم‌چون دوربین‌های اصلی قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و فریم ریت‌های 24، 30 و 60 در ثانیه را ارائه می‌دهد. البته سنسور SL 3D برای تشخیص چهره سه‌بعدی نیز در کنار این دوربین سلفی تعبیه شده‌است.

باتری 3687 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم‌یونی نیز قابلیت‌های شارژ گوشی iPhone 12 را دارد و می‌تواند با استفاده معمولی یک روز کامل را پاسخگوی نیازهای شما باشد.

اگر طرفدار فیلم‌برداری و تصویربرداری چه در روز و چه در شب هستید قطعا یکی از بهترین گزینه‌های موجود در سال 2021 گوشی موبایل iPhone 12 Pro Max خواهد بود. اما تنها مانعی که می‌تواند در خرید این گوشی برای شما تردید به‌وجود بیاورد قیمت بسیار بالای آن در بازار ایران است.

گوشی موبایل پرفروش iPhone 12 Pro Max
گوشی موبایل اپل آیفون 12 پرو مکس

گوشی موبایل پرفروش iPhone 12 Pro

گوشی موبایل iPhone 12 Pro، با 4 درصد فروش در رتبه بعدی لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های 2021 قرار دارد. این گوشی ترکیبی از آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 است. ابعاد و وزن مشابهی با گوشی iPhone 12 دارد و ویژگی‌های سخت افزاری مشابهی نیز با گوشی iPhone 12 Pro Max دارد.

iPhone 12 Pro، در پنل پشتی هم‌چون برادر بزرگ‌تر خود از دوربین 3 گانه 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ اما لنزها در این گوشی کمی کوچک‌تر طراحی شده‌اند و دوربین تله‌فوتو نیز زوم اپتیکال 2 برابری را ارائه می‌دهد.

به‌طور کلی تنها تفاوت آیفون 12 پرو با آیفون 12 پرو مکس در میزان ظرفیت باتری، اندازه صفحه نمایش و اندازه لنز دوربین و قابلیت زوم اپتیکال آن است که این موارد خیلی به‌چشم نخواهد آمد. پس با وجود قیمت ارزان‌تر این گوشی، به‌واقع می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای خرید باشد.

گوشی موبایل پرفروش iPhone 12 Pro
گوشی موبایل اپل آیفون 12 پرو

گوشی موبایل پرفروش iPhone 11

رتبه بعدی به گوشی موبایل iPhone 11 تعلق دارد که در سال 2020 عرضه شده‌ و 2 درصد از فروش گوشی موبایل در بازار جهانی را داشته‌است. این گوشی با توجه به وزن و ابعادی مناسبی که دارد یکی از گوشی‌هایی است که قابلیت کار با یک دست را به‌راحتی در اختیارتان قرار می‌دهد.

صفحه نمایش به‌کار رفته در گوشی آیفون 11 از نوع Liquid Retina IPS LCD است و اندازه 6.1 اینچی دارد. با وجود پنل LCD به‌کار رفته در آن، جزو یکی از با کیفیت‌ترین صفحه‌نمایش های موجود در بازار گوشی‌های موبایل هوشمند است.

iPhone 11 به پردازنده 7 نانومتری پلاس A13 Bionic مجهز شده و از سیستم عامل iOS 13 در زمان عرضه بهره می‌برد که با وجود ارائه نسخه جدید این سیستم عامل، شما قابلیت به‌روز رسانی آن‌را به آخرین نسخه خواهید داشت. یکی از دلایلی که شاید می‌توان نام آن‌را ثبات نرم‌افزاری نیز گذاشت، به‌روزر رسانی‌های مداوم و در عین‌حال پشتیبانی از این به‌روز رسانی‌ها تا حداقل 5 سال پس از اولین عرضه است که ارزش خرید گوشی‌ آیفون را با توجه به قیمت بالایی هم که دارند، نسبت به رقبای آندوریدی بالاتر برده‌است.

4 گیگابایت رم و 64، 128 و یا 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز نسخه‌هایی از گوشی iPhone 11 است که قابل خریداری هستند. البته می‌بایست در نظر داشت که این گوشی همانند دیگر گوشی‌های آیفون قابلیت ارتقاء حافظه با کارت حافظه جانبی را ندارد.

2 دوربین 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی این گوشی به‌چشم می‌خورد که لنزهای واید و اولترا واید را دارند. در جلوی گوشی نیز شاهد یک دوربین 12 مگاپیکسلی واید و یک سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی با نام SL 3D هستیم.

همه دوربین‌های آیفون 11 نیز قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و 24، 30 و 60 فریم در ثانیه را نیز ارائه می‌دهند.

باتری 3110 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم‌یونی با قابلیت شارژ سریع 18 واتی و همچنین شارژ بی‌سیم نیز برای گوشی iPhone 11 در نظر گرفته شده که تا یک روز با استفاده نسبتا معمولی نیازهای شما را پاسخگو خواهد بود.

گوشی موبایل iPhone 11 با وجود این‌که در سال 2019 عرضه شده، هنوز هم جزو با کیفیت‌ترین گوشی‌های بازار است و می‌تواند در بین گزینه‌های شما برای خرید باشد.

گوشی موبایل پرفروش iPhone 11
گوشی موبایل اپل آیفون 11

گوشی موبایل پرفروش Redmi 9A

گوشی موبایل Redmi 9A یکی از گوشی‌های اقتصادی و با کیفیت شرکت شیائومی است که در اوایل سال 2020 به بازار عرضه شده‌است. این گوشی سهم 2 درصدی در فروش گوشی‌های موبایل هوشمند در سال 2021 را دارد.

Redmi 9A، صفحه نمایش 6.53 اینچی با پنل IPS LCD دارد که کیفیت HD Plus را نیز به شما ارائه می‌دهد. همچنین روشنایی حداکثری 400 نیتی نیز برای این گوشی اقتصادی عملکرد خوبی به‌همراه دارد.

این گوشی به پردازنده 12 نانومتری مدیاتک Helio G25 به‌همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 مجهز شده‌است. سیستم عامل آندروید 10 و رابط کاربری شیائومی با نام MIUI 12 نیز بخش نرم‌افزاری این گوشی مقرون به‌صرفه را تشکیل می‌دهند.

2، 3، 6 و یا 6 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32، 64 و یا 128 گیگابایت برای گوشی موبایل شیائومی Redmi 9A در نظر گرفته شده‌، که گزینه‌های متفاوتی را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید پیش‌روی شما قرار خواهد داد. البته شما قادر خواهید بود حافظه گوشی خود را به‌کمک کارت حافظه جانبی Micro SDXC ارتقاء دهید.

یک دوربین واید 13 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی واید 5 مگاپیکسلی تشکیل دهنده بخش تصویربرداری این گوشی هستند. هر دو دوربین در نظر گرفته شده برای گوشی Redmi 9A قابلیت فیلم‌برداری 1080p و 30 فریم در ثانیه را نیز ارائه می‌دهند.

یکی از قابلیت‌های برجسته این گوشی بهره‌گیری آن از باتری لیتیوم‌پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که قابلیت شارژ 10 وات را به‌همراه دارد. این باتری یک روز کامل را می‌تواند پاسخگوی نیازهایتان باشد.

گوشی اقتصادی شیائومی Redmi 9A در بازار این رو‌زهای موبایل ایران با ظرفیت‌های پایین‌تر و قیمت حدودا 3 میلیون تومانی به فروش می‌رسد، که می‌تواند یک گزینه مقرون به‌صرفه برای خرید گوشی شیائومی باشد.

گوشی موبایل پرفروش Redmi 9A
گوشی موبایل شیائومی ردمی 9A

گوشی موبایل پرفروش Galaxy A21s

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A21s با وجود عرضه در 3 ماه اول سال 2020 با یک درصد فروش در رتبه بعدی پرفروش‌ترین گوشی‌های 2021 قرار گرفته‌است. این گوشی طراحی زیبا به‌همراه ابعاد و وزن نسبتا مناسبی دارد. همچنین، جزو گوشی‌های مقرون به‌صرفه و اقتصادی کمپانی پرطرفدار سامسونگ به‌شمار می‌آید.

صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل PLS IPS و کیفیت HD Plus یک نمایشگر نسبتا با کیفیت را در این بازه قیمتی در اختیارتان قرار می‌دهد.

در بخش نرم‌افزاری شاهد ارائه آندروید 10 به همراه رابط کاربری One UI 2.5 در اولین استفاده از این گوشی هستیم که پس از روشن کردن گوشی Galaxy A21s، امکان به‌روز رسانی به آندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 به شما ارائه می‌شود.

پردازنده Exynos 850 با معماری 8 نانومتری به‌همراه پردازنده گرافیکی Mali-G52 برای گوشی موبایل گلکسی A21s در نظر گرفته شده‌است. همچنین، این گوشی با 2، 3، 4 و یا 6 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32، 64 و یا 128 گیگابایت با قابلیت ارتقاء به‌وسیله کارت حافظه جانبی Micro SDXC عرضه می‌شود.

در پنل پشتی گوشی موبایل Galaxy A21s، شاهد دوربین 4گانه هستیم که شامل یک لنز 48 مگاپیکسلی واید، یک لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید، یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی به‌صورت قطره‌ای تعبیه شده‌است. دوربین پشت و جلوی این گوشی نیز قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و 30 فریم در ثانیه را دارند.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم‌پلیمری با قابلیت شارژ سریع 15 واتی نیز یک روز کامل در اختیار شما خواهد بود و نیازهایتان را برطرف خواهد کرد.

همچنین، خرید گوشی سامسونگ Galaxy A21s با قیمت حدودا 4 تا 5.5 میلیون تومان و نسخه‌های مختلف در بازار این روزهای موبایل ایران برای شما عزیزان امکان‌پذیر خواهد بود.

گوشی موبایل پرفروش Galaxy A21s
گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A21s

کلام آخر

در این مطلب سعی شد تا چند گوشی موبایل پرفروش در سال 2021 به‌شما معرفی شود. در این بین شاهد بودید که گوشی‌های آیفون هم‌چنان جزو پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازار جهانی هستند و گوشی‌های اقتصادی شیائومی و سامسونگ نیز در رتبه‌های بعدی این لیست قرار گرفته‌اند.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت به‌روز گوشی‌های موبایل از برندهای مختلف به سایت فروشگاه اینترنتی هدیش و همچنین فروشگاه حضوری ما مراجعه کنید تا یک خرید مطمئن و آسوده را با ما در تیم هدیش تجربه کنید.

کلام آخر پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل سال 2021

امید افتتاح

امید افتتاح فوق لیسانس شبکه های کامپیوتری - علاقمند به تکنولوژی، تجهیزات شبکه، موبایل، طراحی وب سایت، نویسندگی تخصصی و تولید محتوا در سایت های تکنولوژی، ورزش، بازی های رایانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا