فناوریمعرفیموبایلموبایلویژه

معرفی گوشی‌های موبایل مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش

در سال‌های اخیر دوربین‌های سلفی به مرور زمان فضای کمتری را از پنل جلویی گوشی‌های موبایل اشغال کرده‌اند. اما در چند سال گذشته و به‌خصوص سال 2021 شاهد عرضه گوشی‌هایی بودیم که از دوربین سلفی زیر صفحه نمایش بهره می‌برند. به‌این ترتیب شما به نمایشگری تمام صفحه دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از تمام صفحه نمایش برای بازی کردن، اجرای برنامه‌ها و دیدن تصاویر و فیلم‌ها استفاده کنید.

در این بین سازندگانی هم‌چون زد تی ای، شیائومی و سامسونگ با عرضه گوشی‌هایی مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش این رویا را به حقیقت تبدیل کردند. گوشی‌های این شرکت‌ها در کنار کیفیت بالایی که دارند، حالا یک نمایشگر تمام عیار و بدون حتی حفره‌ای برای دوربین سلفی در اختیار شما قرار می‌دهند. با وجود چنین تکنولوژی خاص و جذابی شما می‌توانید از تمام صفحه گوشی موبایل خود به‌طور کامل استفاده کنید و از کار با آن نهایت لذت را ببرید.

ما در هدیش قصد داریم در ادامه این مطلب چند مدل از بهترین گوشی‌هایی که دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را به‌همراه دارند، به‌شما معرفی کنیم. اگر علاقمند هستید که بیشتر درباره چنین گوشی‌هایی بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گوشی موبایل زد تی ای Axon 20 5G با دوربین زیر صفحه نمایش

گوشی موبایل ZTE Axon 20 را به‌نوعی می‌توان اولین گوشی رسمی عرضه شده در نظر گرفت که به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش مجهز شده است. گوشی اَکسون 20 با 3 ورژن در اواخر سال 2019 معرفی شد و در اواخر سال 2020 به بازار جهانی عرضه شده است. تفاوت عمده 3 ورژن مختلف Axon 20 در پردازنده به‌کار رفته و تکنولوژی ارتباطی آن‌ها است که ما در این‌جا به بررسی نسخه 5G این گوشی موبایل جذاب و میان‌رده از زد تی ای خواهیم پرداخت.

ZTE Axon 20 5G با بدنه‌ای در 2 نسخه شیشه‌ای و چرمی عرضه می‌شود. فریم دور آن پلاستیکی و پنل جلویی آن از جنس شیشه ساخته شده است. ابعاد آن 172.1 x 77.9 x 8 میلی‌متر است و 198 گرم وزن دارد.

صفحه نمایش 6.92 اینچی آن از نوع OLED است و 1 بیلیون رنگ دارد. کیفیت FHD Plus و نرخ به‌روز رسانی 90 هرتزی و همچنین قابلیت Always On Display از دیگر ویژگی‌های نمایشگر با کیفیت گوشی Axon 20 5G هستند. همچنین ZTE یک حسگر اثر انگشت اپتیکال، زیر صفحه نمایش این گوشی تعبیه کرده است.

گوشی موبایل زد تی ای Axon 20 5G
گوشی موبایل زد تی ای Axon 20 5G مجهز به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

گوشی موبایل Axon 20 5G به پردازنده اسنپدراگون 765 5G با معماری 7 نانومتری مجهز شده و یک پردازنده گرافیکی Adreno 620 آن‌را همراهی می‌کند. در بخش نرم‌افزاری نیز این گوشی از آندروید 10 و رابط کاربری جذاب ZTE با نام MiFavor 10.5 بهره می‌برد. Axon 20 5G با رم 6 یا 8 گیگابایتی و حافظه 128 یا 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. همچنین، یک درگاه کارت حافظه جانبی Micro SDXC برای ارتقای حافظه داخلی این گوشی در نظر گرفته شده‌است.

دوربین های 4 گانه 64 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق در پنل پشتی این گوشی تعبیه شده است که قابلیت فیلمبرداری 4K با فریم ریت‌های 30 و 60 در ثانیه را ارائه می‌دهد. همچنین، امکان فیلمبرداری 1080p و 30 فریم در ثانیه نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در عین‌حال قابلیت فیلمبرداری HDR و 10-bit نیز از دیگر ویژگی‌های دوربین‌های پشت گوشی Axon 20 5G است.

و اما حالا به جذاب‌ترین بخش این گوشی میان‌رده یعنی دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی زیر صفحه نمایش میرسیم که یک لنز واید دارد و قابلیت فیلمبرداری 1080p و 30 فریم در ثانیه را نیز ارائه می‌دهد. با وجود چنین تکنولوژی به‌روز و جذابی قطعا ارزش خرید این گوشی میان‌رده بیش‌تر از گذشته خواهد شد.

یک باتری 4220 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 30 واتی که می‌تواند گوشی شما در در 30 دقیقه 60 درصد شارژ کند. به‌این ترتیب با این باتری قدرتمند و شارژ سریع که ارائه می‌دهد با استفاده معمولی یک روز کامل را می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

گوشی موبایل شیائومی Mi Mix 4 با دوربین زیر صفحه نمایش

آخرین نسخه از سری گوشی‌های می میکس، Mi Mix 4 است که در ماه آگوست سال 2021 به بازار عرضه شده است. این گوشی موبایل جذاب ابعادی 162.6 x 75.4 x 8 میلی‌متری دارد و وزن 225 گرمی دارد که علاوه به‌واقع حس یک گوشی خاص و پرچمدار را به‌شما القا می‌کند. قاب پشتی آن از جنس سرامیک است، قاب جلویی شیشه‌ای دارد و فریم آلومینیومی تکمیل کننده طراحی زیبای آن است. این گوشی از استاندارد IP53 بهره می‌برد که در مقابل پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است.

Mi Mix 4 یک صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با 1 بیلیون رنگ و کیفیت FHD Plus دارد. نرخ به‌روز رسانی 120 هرتزی، قابلیت HDR10 Plus، Dolby Vision و حداکثر روشنایی 800 نیتی را ارائه می‌دهد. همچنین با Corning Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. یک حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

گوشی موبایل شیائومی Mi Mix 4
گوشی موبایل شیائومی Mi Mix 4 مجهز به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

در بخش سخت‌افزاری شاهد پردازنده اسنپدراگون 888 Plus 5G در این گوشی هستیم که معماری 5 نانومتری دارد. در کنار این پردازنده قدرتمند و پرچمدار یک پردازنده گرافیکی Adreno 660 نیز به‌چشم می‌خورد. این گوشی با رم‌های 8 و 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شود. در بخش نرم‌افزاری از آندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 بهره می‌برد.

در پنل پشتی می میکس 4 شاهد دوربین‌های 3 گانه 108 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی و 13 مگاپیکسلی اولترا واید هستیم که قابلیت HDR10 Plus را نیز ارائه می‌کنند. فیلمبرداری سینمایی 8K و 24 فریم در ثانیه برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین فیلمبرداری 4K با فریم ریت‌های 30 و 60 در ثانیه و 1080p با فریم ریت‌های 30، 60، 120 و 480 فریم ثانیه تکمیل کننده قابلیت‌های جذاب دوربین‌های پشت Mi Mix 4 هستند.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی زیر صفحه نمایش را می‌توان جذاب‌ترین ویژگی گوشی موبایل شیائومی Mi Mix 4 دانست. در جایی‌که شیائومی این دوربین را در کنار طراحی جذاب و سخت‌افزار به‌روز و قدرتمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دوربین قابلیت فیلمبرداری 1080p و 30 فریم در ثانیه را نیز ارائه می‌کند.

در قسمت باتری نیز شیائومی برای گوشی Mi Mix 4 سنگ تمام گذاشته و یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ فوق سریع 120 واتی در نظر گرفته که با وجود چنین قدرت شارژی گوشی موبایل شما در 15 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ خواهد شد. همچنین با وجود شارژ فوق سریع بی‌سیم 50 واتی قادر خواهید بود گوشی خود را مدت 28 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ کنید.

با وجود ویژگی‌های سخت‌افزاری و بهره‌گیری از تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش به‌واقع خرید گوشی موبایل شیائومی Mi Mix 4 می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Z Fold 3 5G با دوربین زیر صفحه نمایش

گوشی‌های سری فولد سامسونگ به‌نوعی جایگزین سری گوشی‌های نوت این شرکت شده‌اند و در کنار سخت‌افزار قدرتمند، صفحه نمایش بزرگی را نیز ارائه می‌کنند که قابلیت پشتیبانی از قلم را هم‌چون گوشی‌های Note دارند. گوشی موبایل Galaxy Z Fold 3 5G آخرین نسخه از سری فولد سامسونگ است که در آگوست سال 2021 ارائه شده است. این گوشی موبایل منحصر به‌فرد طراحی تاشو دارد و به‌نوعی یکی از خاص‌ترین گوشی‌های بازار است.

Z Fold 3 5G ابعادی 162.6 x 128.1 x 6.4 میلی‌متری در حالت باز و ابعاد 162.6 x 67.1 x 14.4 میلی‌متری در حالت باز دارد و وزن 271 گرم است. از قلم Stylus پشتیبانی می‌کند و استاندارد IP68X برای مقاومت در برابر آب تا 1.5 متر برای 30 دقیقه را به‌همراه دارد. فریم آلومینیومی دارد و قاب پشتی آن از جنس شیشه است. قاب جلویی آن در حالت باز جنس پلاستیکی دارد و در حالت بسته شیشه‌ای است.

صفحه نمایش این گوشی در حالت باز 7.6 اینچ است و قابلیت HDR10 Plus به‌همراه حداکثر روشنایی 1200 نیتی را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش Z Fold 3 5G در حالت بسته 6.2 اینچ است و با Corning Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. هر دو نمایشگر این گوشی پنل Dynamic AMOLED 2X و نرخ به‌روز رسانی 120 هرتزی دارند. در این سری از گوشی‌های سامسونگ خبری از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و یا اپتیکال نیست و برای باز کردن قفل گوشی یک حسگر اثر انگشت بر روی فریم دور آن تعبیه شده است.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Z Fold 3 5G
گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Z Fold 3 5G مجهز به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

با وجود پردازنده SnapDragon 888 5G که معماری 5 نانومتری دارد قطعا می‌توان گفت که گوشی گلکسی Z Fold 3 5G یک گوشی پرچمدار است. در کنار این پردازنده قدرتمند یک پردازنده گرافیک پر قدرت به‌نام Adreno 660 نیز به‌چشم می‌خورد. این گوشی در 2 نسخه 256/12 و 512/12 گیگابایتی عرضه می‌شود. آندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1.1 نیز بخش نرم‌افزاری گوشی Z Fold 3 5G را تشکیل می‌دهند.

دوربین‌های 3 گانه 12 مگاپکسلی با لنزهای واید، اولترا واید و تله‌فوتو یک سیستم تصویربرداری قدرتمند را در اختیارتان قرار می‌دهند. قابلیت فیلمبرداری 4K و 60 فریم در ثانیه به‌همراه کیفیت 1080p و فریم ریت‌های 60 و 240 در ثانیه برای این گوشی در نظر گرفته شده است. البته امکان فیلمبرداری با کیفیت 720p و 960 فریم در ثانیه برای شما امکان‌پذیر است. همچنین در اینجا باید به قابلیت HDR10 Plus هنگام فیلمبرداری با این گوشی اشاره کرد.

زمانی‌که گوشی Z Fold 3 5G در حالت باز است یک دوربین سلفی زیر صفحه نمایش 4 مگاپیکسلی را شاهد هستیم که سامسونگ با این کار یک نمایشگر بی‌نهایت را در اختیارتان قرار می‌دهد. یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی حفره‌ای نیز بر روی صفحه نمایش دوم این گوشی قرار گرفته است که فیلمبرداری با کیفیت 4K و 30 فریم در ثانیه را ارائه می‌دهد. در عین‌حال قابلیت فیلمبرداری 1080p و 30 فریم در ثانیه نیز برای این دوربین سلفی در نظر گرفته شده است.

یک باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 25 واتی و شارژ سریع بی‌سیم 11 واتی برای گوشی Z Fold 3 5G در نظر گرفته شده است. همچنین قابلیت شارژ معکوس 4.5 واتی را نیز با این گوشی خواهید داشت.

اگر قصد خرید گوشی جایگزین سری نوت هستید بهترین گزینه پیش روی شما می‌تواند خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Z Fold 3 5G باشد.

کلام آخر

هر 3 مدل گوشی ذکر شده در این مطلب از بهترین‌های بازار جهانی هستند که با وجود بهره‌گیری از دوربین سلفی زیر صفحه نمایش از ارزش خرید بالایی برخوردار خواهند بود. شما کاربران گرامی می‌توانید برای خرید انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، شیائومی و دیگر برندهای معتبر به سایت فروشگاه اینترنتی هدیش به آدرس (www.ehadish.com) و یا فروشگاه حضوری هدیش موبایل مراجعه کنید و بهترین گوشی‌های بازار را در محدوده قیمتی با گارانتی معتبر شرکتی خریداری کنید.

در عین‌حال پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه‌ای در خصوص خرید هر یک از گوشی‌های آورده شده در این مطلب دارید در پایین همین صفحه نظرات خود را با ما و دیگر کاربران هدیش به‌اشتراک بگذارید.

گوشی‌های موبایل مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش
گوشی‌های موبایل مجهز به دوربین زیر صفحه نمایش

امید افتتاح

امید افتتاح فوق لیسانس شبکه های کامپیوتری - علاقمند به تکنولوژی، تجهیزات شبکه، موبایل، طراحی وب سایت، نویسندگی تخصصی و تولید محتوا در سایت های تکنولوژی، ورزش، بازی های رایانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا