فناوریمعرفیموبایلموبایلنقد و بررسی

سری S21؛ جذاب‌ترین کهکشانی‌های سامسونگ

شرکت سامسونگ (Samsung) در اولین ماه از سال 2021 همچون سال‌های گذشته از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار سری S خود با 3 عضو جدید رونمایی کرد. گلکسی S21، گلکسی S21 Plus و گلکسی S21 Ultra کهکشانی‌های جدید سامسونگ نام دارند.

گوشی گلکسی S21 کوچکترین عضو خانواده سری S است و با قیمت پایه 799 دلار عرضه می‌شود. دومین عضو این خانواده جذاب S21 Plus است که با قیمت پایه 999 دلار به فروش می‌رسد. و اما بزرگ‌ترین عضو این خانواده کهکشانی S21 Ultra با قیمت پایه 1200 دلاری است. و به‌واقع پرچمدار واقعی سامسونگ در سال 2021 این گوشی فوق‌العاده قدرتمند است.

نکته قابل توجه درباره قیمت‌گذاری این سری از گوشی‌های سامسونگ؛ قیمت ارزان‌تر آن‌ها در مقایسه با نسل قبل است. در جایی‌که با کاهش 200 دلاری قیمت این نسل نسبت به گوشی‌های سری S20 هستیم. پس با توجه به‌این موضوع می‌توان گفت که خرید گوشی موبایل سامسونگ از سری S21 گزینه مقرون به‌صرفه تری است.

پیشنهاد می‌کنیم در بررسی این سری جدید از کهکشانی‌های سامسونگ با ما در تیم هدیش همراه باشید.

طراحی جذاب سری Galaxy S21

در این سری از کهکشانی‌های جدید سامسونگ یک طراحی متفاوت و جالب را برای ماژول دوربین‌های پشتی شاهد هستیم. در سری قبلی شاهد یک طراحی مستطیل شکل و شیشه‌ای برای دوربین‌های پشتی بودیم. اما برای طراحی ماژول دوربین سری S21 از فریم فلزی دور گوشی کمک گرفته شده‌است. به‌نحوی که فریم دور، تا پشت گوشی در سمت چپ و بالای آن کشیده شده و دوربین‌ها را دربر گرفته‌است. این طراحی باعث شده که ماژول پشت گوشی بیرون زدگی نداشته باشد و به‌نوعی لبه‌هایی تخت را شاهد باشیم.

تنها تفاوت طراحی S21 نسبت به دو برادر بزرگ‌تر خود استفاده از پلاستیک با کیفیت برای درِ پشتی به‌جای شیشه Gorilla Glass Victus است، که با توجه به قیمت کمتری که نسبت به دو گوشی دیگر از این سری دارد استفاده از متریال با کیفیت پایین‌تر امری طبیعی است.

هر 3 مدل به استاندارد IP68 برای محافظت در برابر گرد و غبار و همچنین در برابر آب تا 1.5 متر و 30 دقیقه مجهز شده‌اند.

دیگر تفاوت S21 Ultra با 2 گوشی دیگر از این سری پشتیبانی از قلم Stylus برای اولین بار در سری S است که این امکان را به‌شما می‌دهد که بتوانید همانند گوشی‌های سری Note سامسونگ، از قلم به‌عنوان یک گجت کاربردی در کنار گوشی خود استفاده کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که جایگاه خاصی در کنار گوشی S21 Ultra برای نگهداری این قلم همچون گوشی‌های سری Note قرار داده نشده‌است. و می‌بایست قلم Stylus را جداگانه خریداری و نگهداری کنید.

طراحی جذاب سری Galaxy S21
طراحی جذاب سری Galaxy S21 با پشتیبانی از قلم Stylus

سری S21؛ با صفحه نمایش بی‌نظیر

به‌واقع می‌توان گفت که سامسونگ بهترین صفحه نمایش‌ها را برای گوشی‌های خود ارائه می‌کند. این‌بار نیز کمپانی سامسونگ با کیفیت‌ترین صفحه نمایش برای گوشی موبایل را بر روی سری S21 خود به‌کار برده‌است. پنل Dynamic AMOLED 2X را می‌توان با کیفیت‌ترین پنل به‌کار رفته در نمایشگر گوشی‌های هوشمند سال 2021 نامید که در هر 3 گوشی سری S21 سامسونگ شاهد آن هستیم.

نرخ به‌روز رسانی 120 هرتزی، قابلیت HDR10 Plus و روشنایی حداکثری 1300 نیتی یک نمایشگر تمام عیار را به‌شما ارائه می‌دهند. ناگفته نماند که هر 3 گوشی دارای کیفیت FHD Plus، استاندارد محافظتی Corning Gorilla Glass Victus و همچنین قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) هستند.

گلکسی S21 و گلکسی S21 Plus به ترتیب از نمایشگرهای 6.2 و 6.7 اینچی تخت بهره می‌برند. همچنین گلکسی S21 Ultra به صفحه نمایش 6.8 اینچی خمیده بر خلاف دو برادر کوچک‌تر خود، مجهز شده‌است.

در عین‌حال، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک نیز یک سنسور مختص به گوشی‌های سامسونگ است برای این سری با دقت بالاتر و عملکرد سریع‌تر در نظر گرفته شده‌است.

سری S21؛ با صفحه نمایش بی‌نظیر
سری S21؛ با صفحه نمایش بی‌نظیر و پشتیبانی از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک

سری گلکسی S21؛ قدرتمندتر از همیشه

هر سال در زمان رونمایی از سری جدید گلکسی S، شاهد این هستیم که سامسونگ سخت‌افزار و نرم‌افزاری قدرتمندتر از سال گذشته ارائه می‌کند. در سال 2021 نیز این موضوع را به‌وضوح از طرف این کمپانی دیده‌ایم.

پردازنده جدید و 5 نانومتری Exynos 2100 جدیدترین تراشه‌ای است که سامسونگ برای گوشی‌های پرچمدار خود تولید کرده‌است. این پردازنده برای عرضه جهانی است. و 20 درصد نسبت به پردازنده استفاده شده در گوشی‌هاس نسل قبلی قدرتمندتر شده‌است. و تکمیل کننده آن پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14 است.

همچنین، در نسخه‌ای که برای چین و آمریکا تولید می‌شود از پردازنده فوق‌العاده پر قدرت SnapDragon 888 5G با معماری 5 نانومتری به‌همراه پردازنده گرافیکی Adreno 660 استفاده شده‌است.

گوشی Galaxy S21، با 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. Galaxy S21 Plus، نیز به همین میزان رم و حافظه ارائه می‌شود. اما کهکشانی‌ترین گوشی سامسونگ در سال 2021 یعنی Galaxy S21 Ultra، به 12 یا 16 گیگابایت رم و 128، 256 و یا 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده‌است. هر 3 مدل از استاندارد UFS 3.1 بهره می‌برند که امکان انتقال سریع‌تر اطلاعات را به‌شما می‌دهد.

تغییر نسبتا بزرگی که این سری نسب به نسل قبلی داشته‌است عدم بهره‌گیری از درگاه کارت حافظه جانبی است که می‌توانست با توجه به چنین سخت‌افزار قدرتمندی که برای این گوشی‌ها ارائه شده، برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا کاربران بتوانند در صورت نیاز حافظه گوشی خود را افزایش دهند.

سیستم عامل آندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 نیز مشخصات نرم‌افزاری این سری از گوشی‌های سامسونگ را تشکیل می‌دهند. به‌گفته سامسونگ این گوشی‌ها تا 3 سال آینده از آپدیت به‌روزترین سیستم عامل آندروید و همچنین رابط کاربری اختصاصی سامسونگ بهره می‌برند، پس شما کاربران عزیز از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

سری گلکسی S21؛ قدرتمندتر از همیشه
سری گلکسی S21؛ قدرتمندتر از همیشه با پردازنده ای 5 نانومتری

دوربین‌هایی با کیفیت کم‌نظیر

گوشی های S21 و S21 Plus در پنل پشتی از 3 دوربین بهره می‌برند. دوربین واید 12 مگاپیکسلی با قابلیت لرزشگیر OIS برای ثبت عکس‌هایی بدون لرزش است. دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی با قابلیت OIS، زوم اپتیکال 1.1 برابر و زوم هیبریدی 3 برابر که به جز لرزشگیر این امکان را به شما می‌دهد تا قابلیت زوم بیشتری بدون افت کیفیت در اختیار داشته باشید و دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه تصویربرداری 120 درجه که امکان ثبت ویدیوهایی با قابلیت Super Steady که لرزشگیری کم‌نظیر از سامسونگ است، را به شما می‌دهد.

دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با لنز واید به‌کار رفته در این دو گوشی هم نیز کیفیت بسیاری خوبی را ارائه می‌دهد. این دوربین قابلیت Auto-HDR را دارد تا در زمان تصویربرداری و تماس‌های ویدیوی کیفیت بالایی را تجربه کنید.

Galaxy S21 Ultra، مجهز به دوربین 4گانه در پنل پشتی خود است. دوربین 108 مگاپیکسلی با لنز واید و لرزشگیر OIS امکان زوم فضایی را برای شما فراهم می‌کند. و تا 100 برابر زوم را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوربین پریسکوپی تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با قابلیت OIS و زوم 10 برابری اپتیکال امکان فوق‌العاده برای نزدیک شدن به سوژه بدون افت کیفیت را تا 10 برابر به شما می‌دهد. دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو نیز زوم 3 برابری اپتیکال را در اختیار شما خواهد گذاشت. و اما دوربین چهارم و 12 مگاپیکسلی اولترا واید در نظر گرفته شده برای S21 Ultra به‌همراه قابلیت Super Steady که امکان تصویر برداری با زاویه بیشتر را ارائه می‌کند، دوربین چهارم در پنل پشتی این گوشی است.

دوربین‌هایی با کیفیت کم‌نظیر
دوربین‌هایی با کیفیت کم‌نظیر و قابلیت تصویربرداری 8K

یک دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی با لنز واید برای گوشی گلکسی S21 Ultra در نظر گرفته شده که این میزان از کیفیت به‌خودی خود گویای کیفیت کم‌نظیر تصویربرداری با دوربین جلو در این گوشی است. قابلیت Auto-HDR نیز برای ارائه کیفیت بالاتر تصاویر برای آن در نظر گرفته شده‌است.

هر 3 گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K و 24 فریم در ثانیه برای خلق ویدیوهای سینمایی را دارند. کیفیت 4K با فریم ریت‌های 30 و 60 در ثانیه، کیفیت 1080p با فریم ریت‌های 30، 60 و 240 در ثانیه و همچنین کیفیت 720p و 960 فریم در ثانیه را نیز با دوربین‌های پشتی ارائه می‌دهند.

دوربین سلفی در هر 3 گوشی قابلیت تصویربرداری با کیفیت 4K و فریم ریت‌های 30 و 60 در ثانیه را ارائه می‌کنند. همچنین، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p و 30 فریم در ثانیه را در اختیار خواهید داشت.

دوربین‌هایی با کیفیت کم‌نظیر - 1
بهره‌گیری گوشی های سری S21 از دوربین‌های با کیفیت بالا

باتری‌های پرقدرت و با دوام

گوشی S21 از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی با دوام حدودا یک روز در صورت استفاده نسبتا معمولی بهره می‌برد. S21 Plus، به باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌است. و پرچمدار واقعی سامسونگ یعنی S21 Ultra با یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود.

هر 3 گوشی قابلیت شارژ سریع 25 واتی را دارند. شارژ سریع بی‌سیم 15 واتی نیز برای همه مدل‌های سری S21 در نظر گرفته شده‌است. حتی قابلیت جذاب شارژ معکوس 4.5 واتی برای شارژ دیگر گوشی‌ها و همچنین گجت‌ها و هدست‌هایی که از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند را در هر 3 مدل در اختیار خواهید داشت. همچنین، قابلیت USB Power Delivery 3.0 برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده که در سرعت شارژ باتری آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

باتری‌های پرقدرت و با دوام
سری S21 مجهز به باتری‌های پرقدرت و با دوام

کلام‌آخر

با توجه به ویژگی‌های فوق‌العاده و کم‌نظیری که این سری از گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌کنند، باید به این نکته اشاره کرد که اکثر قابلیت‌های هر 3 گوشی یکسان هستند و تا حد بسیار زیادی تجربه کاربری یکسانی در انتظار شماست. و وجه تمایز بزرگ برای خرید گوشی از این سری جذاب سامسونگ؛ سلیقه شخصی و نوع کاربری شما برای استفاده از این گوشی‌ها خواهد بود.

معرفی و بررسی تخصصی گوشی‌های سری 21 سامسونگ
معرفی و بررسی تخصصی گوشی‌های سری 21 سامسونگ

امید افتتاح

امید افتتاح فوق لیسانس شبکه های کامپیوتری - علاقمند به تکنولوژی، تجهیزات شبکه، موبایل، طراحی وب سایت، نویسندگی تخصصی و تولید محتوا در سایت های تکنولوژی، ورزش، بازی های رایانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا