دستبند هوشمندراهنمای خریدمقایسهنقد و بررسیویژه
موضوعات داغ

مقایسه‌ی تخصصی آنر بند 6 و می بند 6

دستبند‌های هوشمند شیائومی و آنر در چند سال اخیر رقابت نزدیکی را با هم داشتند و این رقابت در جدید‌ترین نسل از دستبند‌های سلامت محور این دو غول تکنولوژی نزدیک‌تر و نفس گیر‌تر هم شده. در نسخه‌های پیشین دست‌بند‌های این دو کمپانی معمولا دستبند‌های هوشمند شیائومی در بازار ایران با استقبال بیشتری مواجه می‌شدند. اما اینبار آنر با بهره‌گیری از طراحی جدید و سنسور‌های بروز شده، رقابت را بسیار نزدیک و جدی‌تر کرده است. با تیم هدیش همراه باشید تا به مقایسه‌ی تخصصی آنر بند 6 و می بند 6، دو دستبند محبوب و پر فروش بازار ایران و جهان بپردازیم.

تاریخچه‌ی آنر و شیائومی

آنر (Honor) به طور رسمی در سال 2013 توسط غول تکنولوژی چین یعنی هوآوی تاسیس شد. هدف از تاسیس این برند را تمرکز بیشتر بر روی قشر جوان اعلام کرد. در بخش گجت‌های پوشیدنی و به خصوص دستبند‌های هوشمند، آنر با معرفی دستبند‌های آنر بند Z1 و آنر بند 3 وارد این عرصه‌ شد که امکانات ابتدایی را در اختیار کاربر می‌گذاشتند. در نسل‌های بعدی دستبند‌های ساخت این شرکت همواره شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم که تا امروز ادامه داشته است. آنر بند 3، آنر بند 4 و آنر بند 5 نمونه‌هایی موفق از روند پیشرفت دستبند‌های هوشمند آنر هستند که در نهایت شاهد استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در آنر بند 6 (Honor Band 6) هستیم.

شیائومی (Xiaomi) در سال 2010 تاسیس شد. هدف آن تولید محصولات تکنولوژی با قیمت مناسب برای کاربران بود. این شرکت خیلی سریع به یکی از تاثیر‌گذار‌ترین و اصلی‌ترین بازیگران حوزه‌ی تکنولوژی تبدیل شد. شیائومی با می بند 1S پا در عرصه‌‌ی گجت‌های پوشیدنی گذاشت. ولی این دستبند دارای امکانات بسیار محدودی بود. می بند 2، می بند 3، می بند 4 و می بند 5 به خوبی روند پیشرفت دستبند‌های هوشمند شیائومی را نشان می‌دهند. در نهایت به می بند 6 (Mi Band 6) ختم می‌شود که پیشرفته‌ترین و به روز‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را در آن به کار برده است.

برند Honor و برند Xiaomi
نگاهی به تاریخچه برند شیائومی و برند Honor

طراحی، ابعاد و نمایشگر می بند 6 و آنر بند 6

در نگاه اول بزرگ‌ترین اختلافی که به چشم می‌آید شکل و ابعاد این دو دستبند است. آنر بند 6 با ابعاد بزرگ‌تر و نمایشگر عریض‌تر، در جایگاهی بین دستبند‌ها و ساعت‌های هوشمند قرار میگیرد. این مچ بند بیشتر شبیه ساعت‌های هوشمند به نظر برسد تا دستبند. این موضوع برای تعداد زیادی از کاربران یک مزیت محسوب می‌شود. می بند 6 از یک نمایشگر 1.56 اینچی AMOLED با رزولوشن 194 × 368 پیکسل بهره می‌برد که این نسبت به مدل‌های گذشته حاشیه‌ی بسیار کمی دارد  و در آنر بند 6 از یک نمایشگر 1.47 اینچی AMOLED با رزولوشن 152 × 486 پیکسل استفاده شده که با وجود اینکه از می بند 6 کوچک‌تر است، عرض بیشترش باعث شده کلمات و حروف در آن واضح‌تر و بهتر دیده شود.

طراحی، ابعاد و نمایشگر می بند 6 و آنر بند 6
طراحی، ابعاد و نمایشگر می بند 6 و آنر بند 6

پشتیبانی از زبان فارسی می بند 6 و آنر بند 6

هر دوی این دستبند‌ها از زبان فارسی برای اعلان‌های دریافتی پشتیبانی می‌کنند. این موضوع در بازار ایران حسن بزرگی به حساب می‌آید. نکته‌ی جالب توجه این است که دستبند هوشمند سلامت محور آنر دارای منوی فارسی نیز است. در مقابل در دستبند شیائومی خبری از منوی فارسی نیست. شاید نکته‌ی جالب و مهمی برای کاربران فارسی زبان باشد.

پشتیبانی از زبان فارسی می بند 6 و آنر بند 6
می بند 6 و آنربند 6 هردو از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی میکنند

باتری قدرتمند می بند 6 و آنر بند 6

از نظر باتری و شارژدهی کفه‌ی ترازو به سمت می بند 6 سنگینی می‌کند. شیائومی یک باتری 125 میلی‌آمپرساعتی را در دستبند هوشمند خود استفاده کرده. در حالت استفاده‌ی معمولی تا 14 روز شارژدهی دارد که مدت خیلی خوبی محسوب می‌شود. در مقابل آنر از یک باتری 180 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده. با وجود ظرفیت بالا‌تر و نمایشگر کوچک‌تر همان 14 روز را در استفاده‌ی معمولی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

البته این نکته را باید متذکر شد که آنر بند 6 به لطف باتری حجیم‌تر، در استفاده‌‌های سنگین 10 روز شارژدهی دارد. این در حالی است که می بند 6 طبق گفته‌ی شیائومی در استفاده‌ی سنگین تنها 5 روز دوام می‌آورد. این نکته ار نیز باید متذکر شد که دستبند هوشمند آنر بند 6 دارای حالت شارژ سریع نیز می‌باشد. با 10 دقیقه شارژ می‌تواند تا حدود 3 روز عمر کند که ویژگی بسیار خوبی برای یک گجت پوشیدنی است.

پشتیبانی طولانی مدت شارژ باتری در آنر بند 6 و می بند 6
پشتیبانی طولانی مدت شارژ باتری در آنر بند 6 و می بند 6

پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی مختلف

مهمترین ویژگی یک دستبند هوشمند، آنالیز فعالیت‌های ورزشی است. می بند 6 از 30 نوع فعالیت ورزشی پشتیبانی می‌کند. آنر بند 6 با پشتیبانی از 10 نوع فعالیت ورزشی با اختلاف ضعیف‌تر از دستبند شیائومی عمل کرده است. هر دوی این دستبند‌ها فقط قادر به تشخیص خودکار 6 مورد از این فعالیت‌های ورزشی هستند. از فعالیت‌های مورد پشتیبانی می بند 6 می‌توان به پیاده روی در محیط داخلی و خارجی، دوچرخه در محیط داخی و خارجی، شنا، دویدن در محیط داخل و خارج، دستگاه اسکی فضایی و حالت آزاد که تنها ضربان قلب و کالری مصرفی را محاسبه می‌کند اشاره کرد. در طرف مقابل می بند 6 از فعالیت‌های حرفه‌ای‌تر دیگری مثل بوکس، بسکتبال، زومبا، بدمینتون، رقص خیابانی، اسکیت روی یخ، پیلاتس، ورزش‌های پایه و… پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی مختلف
پشتیبانی از ورزش های مختلف در آنربند 6 و می بند 6

استاندارد‌های ضد آب

موضوع دیگری که در یک دستبند هوشمند باید مورد توجه قرار گیرد استاندارد‌های آن‌ها برای مقاومت نسبت به برخورد با آب است. این گجت‌ها با توجه به وزن کم، ابعاد کوچک و سنسور‌های متعدد مدت زمان زیادی را در کنار کاربر سپری می‌کنند. از این رو لازم است استاندارد‌های لازم را در بخش ضد آب بودن داشته باشند. خوشبختانه در هر دو دستبند آنر و شیائومی شاهد استاندارد 5ATM هستیم که نه تنها نگرانی از برخورد با آب را در فعالیت‌های روزانه بر طرف می‌کند، بلکه از تعدادی فعالیت‌های زیر آب در هنگام شنا هم پشتیبانی می‌کنند.

استاندارد‌های ضد آب
آنر بند 6 و می بند 6 هردو در مقابل آب ضد آب میباشند

سنسو‌ر‌های متنوع

هم آنر بند 6 و هم می بند 6 مجهز به سنسور ضربان قلب، شتاب سنج، ژیروسکوپ، پایش اکسیژن خون (SpO2)، پایش وضعیت خواب، پایش استرس و پایش وضعیت سلامت بانوان هستند. همچنین با نصب نرم‌افزار‌های مخصوص به هر کدام از دستبند‌ها بر روی گوشی موبایل، قادر خواهید بود شخصی‌سازی‌های بیشتری از جمله واچ‌فیس‌های مختلف، تنظیم اعلام‌ها و … را انجام دهید. Mi Fit نرم‌افزار مخصوص دستبند شیائومی و Huawei Health نرم‌افزار مخصوص دستبند آنر می‌باشد.

سنسو‌ر‌های متنوع
تنوع سنسور در آنربند 6 و می بند 6

قیمت بسیار مناسب می بند 6 و آنر بند 6

هر دوی این دستبند‌ها از قیمت بسیار مناسب و رقابتی برخوردارند. شیائومی می بند 6 قیمت 230 یوآن، معادل 35 دلار و مدل NFC آن برچسب قیمتی 280 یوآن معادل 42 دلار دارد. آنر بند 6 هم با قیمت 35 دلاری رقابتی تنگاتنگ را در حوزه‌ی قیمتی با دستبند شیائومی ایجاد کرده است. برای اطلاع از قیمت این دو دستبند هوشمند می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی هدیش مراجعه فرمایید.

خرید آنربند 6 و می بند 6

جمع‌بندی در خرید آنربند 6 و می بند 6

انتخاب بین این دو دستبند با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد کار چندان آسانی نیست. بر طبق این مقایسه‌ی تخصصی آنر بند 6 و می بند 6، خرید آنر بند 6 با باتری قوی‌تر، شارژدهی بیشتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد از آن طرف خرید می بند 6 با پشتیبانی از فعالیت‌های ورزشی بیشتر، برای ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای مناسب‌تر است. در نهایت انتخاب بین این دو دستبند بر عهده‌‎ی کاربر می‌باشد که با توجه به امکانات و عملکردشان، یکی از این دو دستبند هوشمند آنر یا شیائومی را انتخاب کند.

مقایسه تخصصی آنربند 6 و می بند 6
مقایسه تخصصی آنربند 6 و می بند 6

آرین شیخی

آرین شیخی فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک. علاقه‌مند به موسیقی و ساز تنبور، تکنولوژی، موبایل، گرافیک، عکاسی، بازی‌های رایانه‌ای، ورزش، هنر، سینما و تولید محتوا در سایت‌های تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا