جستجو در سایت

SelfieType، صفحه کلید جادویی سامسونگ


SelfieType، صفحه کلید جادویی سامسونگ

همه ما کارهای زیادی را با گوشی های موبایل انجام می دهیم، اما هنوز هم سرعت تایپ ایمیل و پیام های طولانی در مقایسه با استفاده از کیبورد کامپیوتر پایین است. کمپانی سامسونگ راه حل جدیدی را برای این مشکل ارائه داده که بر اساس آن می توانید تکنولوژی Al و دوربین گوشی خود را برای دنبال کردن حرکت دست ها در زمان تایپ روی یک صفحه کلید نامرئی به کار بگیرید. سامسونگ نام این فناوری تازه را SelfieType گذاشته، و اگرچه در حال حاضر فقط یک دمو از آن منتشر شده اما راهکار جذابی به نظر می رسد.

دقیقاً مشخص نیست که سامسونگ چه برنامه هایی برای عرضه SelfieType دارد، اما این نوآوری می تواند به یک ابزار قوی تبدیل شود. کیبوردهای نامرئی ابداع شده تا به امروز بیشتر از آنکه به عنوان ابزار جدی مطرح شوند، یک نوآوری به حساب می آیند. به علاوه اغلب سرعت پایینی دارند، دقیق نیستند و برای کار با آنها باید یک پروژکتور لیزری در دسترس داشته باشید.

از آنجا که SelfieType با استفاده از دوربین سلفی گوشی موبایل کار می کند، حداقل مشکل حمل لوازم جانبی را از بین می برد. اما در هنگام کار با این صفحه کلید، تصویری روی سطح منعکس نخواهد شد. بنابراین می توان گفت که این کیبورد فقط برای افرادی کاربرد دارد که محل قرارگیری دکمه ها را به خاطر دارند و بصورت ناخودآگاه با صفحه کلیدهای معمولی تایپ می کنند. مهندسان سال هاست که به دنبال جایگزین کردن کیبوردهای استاندارد با ایده ها و طراحی های عجیب هستند. شاید بالاخره و با کمک هوش مصنوعی این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود.