جستجو در سایت

Xbox سری X، کنسول بازی یا کامپیوتر؟!


Xbox سری X، کنسول بازی یا کامپیوتر؟!

Xbox سری X، نسل جدید Xbox است که در اواخر سال 2020 میلادی روانه بازار می شود. سری تازه این محصول به تازگی و بطور رسمی در Game Awards 2019 معرفی شد. اطلاعات مختصری درباره تاریخ عرضه و مشخصات این دستگاه ارائه شده که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

Xbox X از نظر طراحی و نام با مدل های پیش از خود تفاوت دارد. اندازه این محصول بزرگتر از ورژن های قبلی بوده و بیشتر شبیه به یک کامپیوتر گیمینگ است. کنسول به شکلی طراحی شده که قابلیت استفاده در هر دو حالت افقی و عمودی را دارد. در هر حال، مشخص است که مایکروسافت در سری X یک کامپیوتر ساده با کاربری آسان را برای اتاق نشیمن طراحی کرده است.

Xbox سری X، تنها سخت افزار جدید Microsoft نخواهد بود. این کمپانی تأیید کرده که سری X شامل چند مدل کنسول بوده و مدل حاضر، فقط یکی از کنسول های این خانواده خواهد بود. یکی از مسئولان مایکروسافت ادعا کرده که قدرت پردازش این محصول چهار برابر بیشتر از نیروی Xbox One X می باشد. وی همچنین توضیح داده :"ما قصد داریم روی فریم ریت و قابلیت های بازی ها کار کنیم". بنابراین، این کمپانی تضمین می کند که سرعت لود شدن بازی ها فوق العاده سریع بوده و بازی ها با فریم ریت بالاتری اجرا خواهند شد. مایکروسافت در تلاش است تا Xbox X را با فریم ریت 60 فریم در ثانیه و کیفیت 4K به علاقمندان ارائه کند.

همچنین، مثل سری های قبل، یک حافظه SSD در سری X به کار گرفته خواهد شد که امکان کاربرد سیستم ذخیره سازی به عنوان RAM مجازی و افزایش عملکرد زمان لود را می دهد. از نظر رم، این کنسول از GDDR6 استفاده خواهد کرد. این نوع رم معمولاً به عنوان حافظه کارت های گرافیک به کار می رود و در نتیجه Xbox X می تواند از آن به عنوان یک رم فوق سریع بهره برداری کند. انتظار می رود که سری X بهترین تجربه را برای اجرای اکثر بازی های Xbox ارائه دهد و از این لحاظ می تواند با کامپیوترهای گیمینگ رقابت کند.