جستجو در سایت

Qualcomm نسل جدید حسگر اثر انگشت خود را معرفی کرد


Qualcomm نسل جدید حسگر اثر انگشت خود را معرفی کرد

Qualcomm به تازگی خبر از ساخت نسل دوم حسگر اثر انگشت 3D Sonic خود که 3D Sonic Max نام دارد، داده است. نکته جالب توجه این است که حسگر جدید برخلاف روش های خازنی یا اپتیکال، از قابلیت فراصوت یا اولتراساوند برای ثبت اثر انگشت کاربران استفاده می کند.

Qualcomm در 3D Sonic Max، اندازه سنسور را بیشتر کرده و آن را 17 برابر بزرگتر از نسل قبلی طراحی کرده است. همچنین، این شرکت ادعا می کند که سنسور تازه سرعت بالایی داشته و کار با آن بسیار راحت می باشد. باید تا سال 2020 منتظر ماند و دید که کار با این حسگر در گوشی های جدید چگونه خواهد بود.

اندازه 3D Sonic Max، 30×20 میلیمتر است و یک محدوده 600 میلیمتر مربعی را برای تأیید اثر انگشت ایجاد می کند. ضخامت حسگر هم 0.15 میلیمتر بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کند. علاوه بر این، به دلیل افزایش اندازه، ثبت اثر انگشت سریعتر از روش ضربه زدن مداوم روی سنسور خواهد بود. نکته منفی کاربرد سنسور اولتراسونیک در گوشی موبایل، سرعت پایینتر آن در مقایسه با سنسورهای اپتیکال می باشد. با این حال، این نوع حسگرها ایمن تر از سایر حسگرهای موجود هستند.

موارد دیگر استفاده از این سنسور اولتراسونیک شامل ورود امن به اپلیکیشن هایی که با اطلاعات حساسی مثل اطلاعات بانکی یا ایمیل های کاری سر و کار دارند، خواهد بود. این سنسور امنیت بالایی را در اختیار کاربران می گذارد، چون سطح بزرگ آن به سیستم اجازه می دهد تا دو اثر انگشت مختلف را بطور همزمان بخواند. بنابراین می توانید تنظیم کنید که برای ورود به گوشی و کار با برنامه ها دو اثر انگشت متفاوت تأیید شود.

پیش بینی می شود که کمپانی های زیادی از حسگر اثر انگشت 3D Sonic Max در سال 2020 میلادی در تلفن های هوشمند تولید خود استفاده کنند. و احتمال می رود که سامسونگ این سنسور را در گوشی جدید Samsung Galaxy S11 به کار بگیرد.