جستجو در سایت

تاریخچه کمپانی نوکیا


تاریخچه کمپانی نوکیا

فعالیت کمپانی Nokia در سال 1865 میلادی در عرصه تولید کاغذ آغاز شد. اما پس از مدتی زمینه فعالیت این شرکت گسترش یافت و توانست به موفقیت های بسیاری در طیف وسیعی از بخش های صنعتی از جمله تولید کابل، محصولات کاغذی، چکمه های لاستیکی، لاستیک، تلویزیون و گوشی های موبایل برسد.

تمرکز نوکیا بر روی تولید محصولات ارتباطی در دهه 1990 میلادی آغاز شد. اولین تماس GSM با استفاده از تجهیزات نوکیا در سال 1991 انجام شد. موفقیت سریع در بخش گوشی های موبایل، این کمپانی را به پرفروشترین تولید کننده تلفن همراه دنیا در سال 1998 تبدیل نمود. نوکیا در سال 2003 اولین دوربین موبایل را معرفی کرد. در سال 2011 به دنبال رقابت روز افزون بین سیستم عامل های اندروید و iOS، نوکیا همکاری استراتژیک خود را با Microsoft شروع کرد. در سال 2014، این شرکت بخش موبایل و دستگاه های دیجیتال خود را به مایکروسافت فروخت.

ایجاد Nokia Networks پس از سرمایه گذاری Siemens در سال 2013 منجر به تغییر نوکیا به ارائه دهنده سخت افزار و نرم افزار شبکه شد. همچنین، به دست آوردن شرکت ارائه دهنده تجهیزات مخابراتی Alcatel-Lucent در سال 2015 میلادی باعث تقویت بسیار زیاد نوکیا شده و نمونه محصولات و تعداد مشتریان این کمپانی را افزایش داد. به دست آوردن امتیاز شرکت های دیگر، موجب دستیابی نوکیا به عنوان پیشروترین شرکت در عرضه تکنولوژی وایرلس 5G در سطح جهان شد. Nokia در سال 2016 با امضای توافقنامه ای با HMD Global، بار دیگر به صنعت گوشی های موبایل وارد شد و به این شرکت اجازه داد تا تلفن هایی را با نام تجاری نوکیا تولید کند. به این ترتیب، تاریخچه فعالیت این کمپانی فنلاندی به بیش از 150 سال رسیده و همچنان با تولید دستگاه های کلاسیک و هوشمند، یکی از پیشتازان تولید گوشی های موبایل در سراسر جهان به شمار می رود.