جستجو در سایت

ایده درخشان گوشی Vivo IEFA، دوربین سلفی جدا شدنی


ایده درخشان گوشی Vivo IEFA، دوربین سلفی جدا شدنی

Vivo یک شرکت چینی معروف است که به عنوان طراح و تولید کننده گوشی های هوشمند و لوازم جانبی آن شناخته می شود. همانطور که می دانیم دوربین سلفی گوشی های Vivo در مقایسه با دیگر برندهای موبایل، کیفیت بسیار خوبی دارد. همچنین، Vivo اولین شرکتی بود که دوربین سلفی را بصورت پاپ آپ طراحی کرد. حالا این برند، ایده بسیار تازه ای را در نمونه ای از یک گوشی موبایل جدید با نام IEFA معرفی کرده که تا پیش از این هرگز دیده نشده است.

IEFA یک گوشی موبایل است که دوربین سلفی آن قابلیت جدا شدن را دارد. این دستگاه قطعاً سیستم عکاسی را تغییر می دهد و چشم اندازهای جدیدی را ارائه خواهد داد. بد نیست بدانید که Vivo IEFA جایزه طراحی مفهومی Red Dot در سال 2020 را هم به خود اختصاص داده است.

این دوربین بر اساس فرآیند پاپ آپ از محفظه خود خارج می شود. در این محفظه چهار لنز واید، اولترا واید، تله فتو و فیش آی قرار دارند. اما ویژگی برجسته IEFA این است که دوربین را می توان برداشت و بصورت مجزا مورد استفاده قرار داد. همچنین، اتصال مستقیم (احتمالاً از طریق بلوتوث) امکان اعمال تنظیمات لازم و گرفتن عکس و فیلم را در هر زمان و مکانی به شما می دهد. بر اساس گزارش های منتشر شده، کنترل صوتی دوربین هم امکانپذیر خواهد بود. ممکن است فکر کنید چنین دوربین کوچکی را می توان به راحتی گم کرد. ولی Vivo به این موضوع هم فکر کرده و وقتی فاصله زیاد شود، یک هشدار صوتی پخش کرده و یک نوتیفیکیشن را روی گوشی موبایل نمایش خواهد داد.

البته این دستگاه هنوز در حد یک کانسپت است و به قفسه های فروشگاه ها نرسیده، ولی امیدواریم که Vivo این ایده خلاقانه را پیگیری کرده و آن را به صورت انبوه تولید کند.