جستجو در سایت

ZTE سازنده اولین گوشی هوشمند با دوربین زیر صفحه نمایش خواهد بود


کمپانی ZTE یکی از بزرگترین ارائه دهندگان تکنولوژی های ارتباطاتی برای اینترنت موبایل می باشد و به تازگی از محصول جدید خود با نام  ZTE Axon 20 5G رونمایی کرده است. این محصول، اولین گوشی موبایل در دنیاست که دوربین آن در زیر صفحه نمایش قرار دارد.

ZTE به عنوان پیشروترین تولید کننده پایانه های هوشمند دنیا، قصد دارد تکنولوژی های دوربین زیر نمایشگر را به همگان معرفی کند. این تکنولوژی ها شامل متریال های خاص، تراشه هایی با کنترل دوگانه، مدارهای درایور منحصر بفرد، ماتریکس پیکسل ویژه و الگوریتم سلفی داخلی می شوند و ZTE چالش های فنی بی شماری را در مرحله تحقیق و توسعه این محصول پشت سر گذاشته است.

ZTE برای متعادل کردن عملکرد صفحه نمایش و دوربین، از موادی با شفافیت بالا استفاده کرده که شامل لایه های ارگانیک و غیر ارگانیک است. در نتیجه ورودی نور به دوربین جلو بهبود پیدا می کند. علاوه بر این، یک تراشه داخلی با کنترل دوگانه و مدارهای درایور برای هماهنگ کردن نور بین دوربین جلو و صفحه نمایش معمولی به کار گرفته شده اند. همچنین، طراحی منحصر بفرد مدار درایور و قطعات دقیق برای جلوگیری از تداخل در دوربین جلو استفاده شده اند. ZTE یک ماتریکس ویژه را هم طراحی کرده که می تواند پیکسل ها را بهینه سازی کند و ثبات نمایشگر را بهبود دهد.

علاوه بر این، الگوریتم دوربین سلفی عملکرد دوربین در شرایط نوری مختلف را بهینه سازی کرده و از تنظیمات اتوماتیک داینامیک رنج پشتیبانی می کند. به این ترتیب، وضوح و کنتراست تصویر بیشتر می شود.

ZTE سازنده اولین گوشی هوشمند با دوربین زیر صفحه نمایش خواهد بود