جستجو در سایت

هر آنچه باید درباره Wi-Fi 6 بدانید


هر آنچه باید درباره Wi-Fi 6 بدانید

Wi-Fi Alliance سازمان مسئول تصمیم گیری، توسعه و تعیین استانداردهای Wi-Fi می باشد. این سازمان به تازگی، یک اصطلاح جدید برای دستگاه های Wi-Fi 6 در فرکانس 6 گیگاهرتز را اعلام کرده است. Wi-Fi 6E یک نام صنعتی مشترک برای کاربران Wi-Fi و برای تشخیص دستگاه هایی است که ویژگی ها و قابلیت های Wi-Fi 6 از جمله عملکرد بالا، تأخیر کمتر و نرخ دیتای سریعتر را در باند 6 گیگاهرتز ارائه می دهند. این اصطلاح، بخش مهمی از تکنولوژی نوینی است که در آینده نزدیک در سراسر جهان قابل دسترس خواهد بود.

Wi-Fi به عنوان یک تکنولوژی اساسی برای اینترنت اشیاء، یک مکمل ضروری برای ارائه 5G و یک ابزار مهم برای برقراری شبکه های ارتباطی بوده و همچنین سهمی جدی در اقتصاد جهانی دارد. استاندارد 6 GHz از فرکانس 5 GHz نیز پشتیبانی می کند؛ ولی کانال های گسترده تر و امکان دسترسی بهتر را در مقایسه با نسخه قبلی در اختیار کاربران قرار می دهد.

یکی از مهمترین ویژگی های Wi-Fi 6 تأخیر کمتر و در نتیجه انتقال سریع دیتا می باشد. در این نسخه از فناوری های پیشرفته ای مثل OFDMA استفاده شده که به کاهش تأخیر، بهبود زمان لود، جلوگیری از قطعی اینترنت و مسائل دیگر کمک می کند. البته Wi-Fi 6 سرعت بالاتری هم دارد. با پشتیبانی از تکنولوژی هایی مثل MU-MIMO، کیفیت ارتباط برای دستگاه های سازگار تا حد زیادی بهتر شده و ارائه محتوا نیز تسریع خواهد شد. حتی اگر سرعت اینترنت را آپگرید نکنید، چنین پیشرفت هایی می تواند سرعت دیتای Wi-Fi را بیشتر کند.

علاوه بر این، Wi-Fi 6 با توجه به برخورداری از قابلیت های Beamforming نقاط کور را هم کمتر خواهد کرد. Beamforming ترفندی است که روتر برای تمرکز سیگنال ها روی یک دستگاه خاص از آن استفاده می کند. استاندارد جدید، محدوده Beamforming را گسترش داده و نقاط کور منزل یا محل کار شما را کاهش می دهد.

و در آخر اینکه، Wi-Fi 6 با استفاده از تکنولوژی جدید TWT دوام باتری را هم افزایش خواهد داد. این ویژگی به دریافت سیگنال داده ها از Wi-Fi کمک می کند. همچنین، باعث آسان شدن حالت Sleep دستگاه ها در زمانی که منتظر انتقال بعدی هستند، می شود. بنابراین، مقدار قابل توجهی از باتری دستگاه ذخیره خواهد شد.

با پیچیده تر شدن دستگاه های دیجیتال و تحول ارتباط اینترنتی، فرآیند عرضه ارتباط وایرلس هم تغییر می کند. یعنی استانداردهای Wi-Fi باید به صورت دوره ای به روز شوند تا فناوری جدید امکان شکوفایی را پیدا کند. انتظار می رود که دستگاه های Wi-Fi 6E به سرعت موجود شده و نوآوری مدرن Wi-Fi را به کاربران تجاری و خانگی عرضه کنند.