جستجو در سایت

صفحه نمایش شفاف OLED پاناسونیک


صفحه نمایش شفاف OLED پاناسونیک

کمپانی پاناسونیک به تازگی از صفحه نمایش OLED و شفاف خود رونمایی کرده است. در نگاه اول این نمایشگر شبیه به یک جعبه شیشه ای به نظر می رسد که قاب های چوبی ضخیم و جذابی دارد و بعد از روشن کردن به یک تلویزیون معمولی OLED تبدیل می شود. تمام اجزای این نمونه اولیه به طرز استادانه ای در داخل قاب چوبی پنهان شده اند. علاوه بر این، در درون قاب یک عنصر روشنایی وجود دارد که به بهبود تجربه بصری کمک می کند.

ساخت صفحه نمایش های شفاف به هیچ عنوان ایده جدیدی نیست. چرا که سامسونگ تا سال 2015 نمونه هایی از نمایشگرهای OLED شفاف و آینه ای را به نمایش گذاشته بود و فقط یک سال بعد تولید آنها را متوقف کرد. همچنین، کمپانی LG نیز چند صفحه نمایش OLED شفاف تولید کرده بود. هر دوی این نمونه ها کنتراست و درجات مشکی بسیار ضعیفی داشتند. اما ظاهراً پاناسونیک به این مسئله توجه ویژه ای داشته و از یک فیلتر ویژه برای خلق کنتراست بیشتر استفاده کرده است. همچنین تعدادی micro LED برای انعکاس تصاویر بر روی پنل شیشه ای در داخل قاب نمایشگر وجود دارند. با این وجود، محدودیت هایی مثل حداکثر رزولوشن 1080p و یا سطح شفافیت در هنگام خاموش شدن در نمونه کنونی وجود دارد که پاناسونیک قصد دارد در مراحل بعد آنها را برطرف کند.

در حالی که هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه و قیمت نهایی این محصول اعلام نشده، کمپانی پاناسونیک تأیید کرده که مدل آماده این صفحه نمایش در نمایشگاه CES 2020 که در ژانویه سال آینده میلادی برگزار می شود، ارائه خواهد شد.