آموزشیویژه

چگونه عمر باتری گوشی موبایل را افزایش دهیم ؟

گوشی‌های موبایل در سال‌های اخیر از نظر طراحی، دوربین، یا حتی قدرت پردازنده پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. با این حال، تکنولوژی باتری این گوشی‎‌ها تحول زیادی نداشته‌است. این مسئله به‌ویژه در زمان حال‌که انواع تلفن‌ها با صفحه نمایش‌های بزرگ و با کیفیت، دوربین‌های چندگانه، اینترنت پرسرعت و پردازنده‌های سریعتر ساخته می‌شوند، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در حالی‌که تعداد زیادی از تولید کنندگان محصولات خود را با قابلیت “شارژ سریع” و “حالت های Power” روانه بازار می کنند، اما همچنان راه حل قطعی برای افزایش دوام باتری وجود ندارد. با این وجود، با اعمال برخی تنظیمات می‌توانید دوام باتری را بیشتر کنید. در ادامه مطلب نکات و ترفندهایی آورده شده که به دوام و طول عمر باتری گوشی موبایل شما کمک می‌کند.

‌تشخیص دهید که باتری شما چگونه مصرف می شود

قبل از اینکه بتوانید مسائل مربوط به باتری را رفع کنید، باید بدانید چه عاملی باعث کاهش دوام باتری می‌شود. بهترین راه تشخیص این موضوع رفتن به منوی تنظیمات مربوط به باتری است. در این قسمت می توانید وضعیت مصرف باتری توسط اپلیکیشن های مختلف را مشاهده کنید. اگر برنامه ای حجم بالایی از باتری را در پس زمینه مصرف کند، هشدارهایی را در این بخش دریافت می‌کنید.

‌تشخیص دهید که باتری شما چگونه مصرف می شود
یکی از راه های تشخیص مصرف باتری رفتن به منوی مربوط به تنظیمات باتری است

خاموش کردن ویبره و بازخورد لمسی

خیلی از کاربران به لمس ویبره در زمان تایپ یا کار با دیگر دکمه های گوشی علاقه دارند. اما باید بدانید که ویبره مقدار زیادی از باتری شما را مصرف می‌کند. از کار انداختن ویبره گوشی به ذخیره باتری کمک می‌کند، چون همه ما زمان زیادی از روز را به تایپ با گوشی می‌گذرانیم. علاوه‌بر این، اگر واقعاً به هشدار همراه با لرزش نیازی ندارید، برای حفظ باتری آن را غیر فعال کنید.

خاموش کردن ویبره و بازخورد لمسی
با خاموش کردن ویبره و بازخورد لمسی عمر باتری گوشی موبایل را افزایش دهید

کاهش روشنایی صفحه نمایش برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

تماشای صفحه نمایش با سطح روشنایی بالا شاید در زیر نور مستقیم آفتاب مناسب باشد، اما در مواقع دیگر باعث مصرف بالای باتری می‌شود. بهتر است که سطح روشنایی را به گونه ای تنظیم کنید که هم به چشمان شما آسیب نزند و هم از هدر رفتن باتری موبایل جلوگیری کند. همچنین، در منوی تنظیمات مربوط به روشنایی، گزینه روشنایی تطبیقی را هم غیر فعال کنید. شاید تصور کنید این ویژگی به مصرف مناسب باتری کمک می‌کند، اما این قابلیت در بسیاری مواقع میزان نور فضاهای داخلی را به اشتباه تشخیص می دهد و باتری زیادی مصرف می‌کند.

کاهش روشنایی صفحه نمایش برای افزایش عمر باتری تلفن همراه
کاهش روشنایی صفحه نمایش به افزایش عمر باتری تلفن همراه خود کمک خواهد کرد

غیر فعال کردن جستجوی صوتی گوگل

خاموش کردن این عملکرد، باعث افزایش عمر باتری تلفن همراه اندروید شما می‌شود. این کار از آماده به‌کار بودن موبایل برای شنیدن فرمان های صوتی جستجو جلوگیری می‌کند.

غیر فعال کردن جستجوی صوتی گوگل
با غیر فعال کردن جستجوی صوتی گوگل عمر باتری تلفن همراه خود را افزایش دهید

کم کردن ولوم صدا برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

این نکته کاملاً واضح است که هر چه صدای زنگ بلندتر باشد و موسیقی را با صدای بیشتری گوش کنید، شارژ گوشی سریعتر تمام می‌شود. می‌توانید سطح صدا را هم از طریق دکمه ولوم و هم در منوی تنظیمات کم کنید تا زمان پاسخگویی باتری افزایش یابد.

کم کردن ولوم صدا برای افزایش عمر باتری تلفن همراه
کم کردن ولوم صدا برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل تاثیر گذار است

استفاده از بک گراندهای تیره برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

اگر گوشی هوشمند شما به صفحه نمایش AMOLED مجهز است، انتخاب بک گراندهای تیره و مشکی می تواند به ذخیره باتری کمک کند. چون پیکسل های تشکیل دهنده صفحه نمایش AMOLED از نیروی باتری برای نمایش رنگ‌های روشن استفاده کرده و در عوض برای نشان دادن رنگ های تیره نیازی به انرژی ندارند.

استفاده از بک گراندهای تیره برای افزایش عمر باتری تلفن همراه
با استفاده از بک گراندهای تیره طول عمر باتری گوشی موبایل خود را افزایش دهید

تنظیم استفاده برنامه ها از لوکشین

بیشتر اپلکیشن‌هایی که روی گوشی هوشمند شما نصب شده‌اند، بطور دائم لوکیشن شما را شناسایی می‌کنند. ممکن است نخواهید در هنگام استفاده از برنامه هایی مثل Google Maps یا ارسال موقعیت مکانی در واتساپ، لوکیشن خود را خاموش کنید، اما غیر فعال کردن این گزینه در مواقع غیر ضروری می‌تواند از هدر رفتن باتری گوشی جلوگیری کند.

تنظیم استفاده برنامه ها از لوکشین
تنظیم استفاده برنامه ها از لوکشین به افزایش طول عمر باتری کمک خواهد کرد

به روز رسانی های اندروید را از ندهید

شاید آپدیت کردن برنامه‌ها کار وقت گیری به‌نظر برسد، اما این کار به‌بهبود عملکرد کلی دستگاه و باتری کمک می‌کند. از آنجا که تولید کنندگان در ارائه آپدیت‌ها، بهینه سازی باتری و مموری را در نظر دارند، سعی کنید به‌طور مرتب اپلیکیشن‌های موبایل خود را به‌روز رسانی کنید. و همچنین، از مزایای آخرین نسخه‌های موجود بهره‌مند شوید.

به روز رسانی های اندروید را از ندهید
به روز رسانی های اندروید را از ندهید چراکه به افزایش طول عمر باتری تلفن همراه کمک خواهند کرد

روشن کردن حالت پرواز برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

این راه‌حل را نمی‌توان بصورت روزمره به‌کار گرفت، اما استفاده از آن بطور چشمگیری باعث کاهش مصرف باتری می شود. فعال کردن حالت پرواز ارتباط شما را با دنیای خارج قطع می‌کند، اما به گوشی اجازه می‌دهد تا برای پخش ویدئو و موزیک و اجرای بازی‌هایی که به اتصال اینترنت نیاز ندارند، بیشتر دوام بیاورد.

روشن کردن حالت پرواز برای افزایش عمر باتری تلفن همراه
روشن کردن حالت پرواز یکی از راه کار های مفید برای افزایش عمر باتری تلفن همراه است

ویجت های صفحه نمایش را حذف کنید

سیستم عامل اندروید پر از ویجت‌هایی است که اطلاعات زیادی را بر روی صفحه نمایش ارائه می‌دهند. در اختیار داشتن این اطلاعات در دسترس بسیار مفید است، ولی موجب مصرف بالای باتری می‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌شود ویجت‌هایی که در طول روز به‌آنها نیاز ندارید را حذف کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را از اینترنت به‌دست بیاورید.

ویجت های صفحه نمایش را حذف کنید
با حذف ویجت های صفحه نمایش می توانید به افزایش عمر باتری تلفن همراه خود کمک کنید

خاموش کردن همگام سازی خودکار

برنامه‌هایی مثل Gmail، Twitter، تقویم و غیره دائماً برای ارائه اطلاعات جدید رفرش می‌شوند. اگر به‌این اطلاعات تازه نیاز ندارید، مناسب‌تر است که گزینه auto-sync این اپلیکیشن‌ها را در تنظیمات گوشی غیر فعال کنید.

خاموش کردن همگام سازی خودکار
خاموش کردن همگام سازی خودکار یکی دیگر از راه کار های افزایش عمر باتری تلفن همراه است

بررسی NFC، GPS و بلوتوث

در صورتی که از GPS، NFC، Wi-Fi، داده‌های تلفن همراه یا بلوتوث گوشی استفاده نمی‌کنید، آنها را خاموش کنید. علاوه‌بر این، فعال کردن حالت Low Power در زمان نزدیک شدن به‌پایان شارژ موبایل، راه حل مفیدی برای افزایش عمر باتری تلفن همراه خواهد بود.

بررسی NFC ،GPS و بلوتوث
بررسی NFC ،GPS و بلوتوث یک راه برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل است

استفاده از Wi-Fi برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

شبکه دیتای تلفن همراه باتری زیادی مصرف می‌کند. بنابراین توصیه می شود تا جایی که ممکن‌است از اینترنت Wi-Fi استفاده کنید. قطع کردن شبکه دیتای گوشی از طریق پنل دسترسی سریع به تنظیمات امکان‌پذیر است.

استفاده از Wi-Fi برای افزایش عمر باتری تلفن همراه
استفاده از Wi-Fi برای افزایش عمر باتری تلفن همراه را جزو راه کار های خود قرار دهید

ریست کردن گوشی

گاهی اوقات باتری گوشی زودتر از زمان مورد انتظار خالی می‌شود و شما دلیل این مشکل را نمی‌دانید. در این مواقع ریست کردن دستگاه می تواند راه حل مفیدی برای افزایش طول عمر باتری تلفن همراه شما باشد و جلوی هدر رفتن باتری را بگیرد. همچنین در صورتی که این مشکل ناشی از ایراد نرم افزاری باشد، بازیابی تنظیمات کارخانه هم به‌رفع آن کمک خواهد کرد. فقط دقت کنید که قبل از این کار از اطلاعات گوشی خود نسخه بک آپ تهیه کنید.

ریست کردن گوشی
ریست کردن گوشی همواره یکی از بهترین راه کار ها برای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل شما است

کلام آخر

در این مطلب بسیاری از راه‌کار های موثر برای افزایش طول عمر باتری تلفن همراه گفته شد. اما به‌طور کلی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که در گوشی‌های مختلف از هر برند ممکن است تمامی راه‌کار های ذکر شده برای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل شما کارآمد نباشد و تنها برخی از آن‌ها به کمک شما بیایند.

در ضمن شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت هدیش (ehadish.com)، برای خرید گوشی سامسونگ، شیائومی و دیگر برندهای معتبر اقدام نمایید.

معرفی راه کار های مفید برای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل
معرفی چندین راه کار مفید و کارآمد برای افزایش طول عمر باتری تلفن همراه

امید افتتاح

امید افتتاح فوق لیسانس شبکه های کامپیوتری - علاقمند به تکنولوژی، تجهیزات شبکه، موبایل، طراحی وب سایت، نویسندگی تخصصی و تولید محتوا در سایت های تکنولوژی، ورزش، بازی های رایانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا