جستجو در سایت

سوپر دوربین 500 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره در بین هزاران نفر


سوپر دوربین 500 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره در بین هزاران نفر (1)

در نمایشگاه بین المللی صنعت چین که در ماه سپتامبر 2019 برگزار شد، از یک سیستم دوربین جدید رونمایی شده که به دلیل میزان جزئیاتی که می تواند ثبت کند، با نام "سوپر دوربین" شناخته می شود. این دوربین در دانشگاه Fudan و با همکاری انستیتوی اپتیک Changchun، Fine Mechanics و بخش فیزیک آکادمی علوم چین تولید شده است. کیفیت این دوربین 500 مگاپیکسل می باشد. در حقیقت می توان این دوربین را در یک استادیوم پر از تماشاچی قرار داده و چهره تک تک افراد را با جزئیات بالا ثبت کرد.

دوربین به فضای Cloud متصل شده و علاوه بر توانایی تشخیص چهره، توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می شود و می تواند چهره یک شخص را حتی در شلوغ ترین محیط های شهر چین شناسایی کند. علاوه بر این، "سوپر دوربین" قابلیت ضبط ویدئو و پخش فیلم های ضبط شده را برای شناسایی و ارزیابی افراد داراست.

سوپر دوربین 500 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره در بین هزاران نفر (2)بر اساس گزارش سرویس خبری چین، این دوربین با توجه به توانایی های خود برای استفاده در عملیات نظامی، دفاع ملی و امنیت عمومی بسیار مطلوب خواهد بود. با این حال نگرانی هایی درباره به خطر افتادن حریم خصوصی افراد در اثر کاربرد این سوپر دوربین مطرح است. همچنین، شبهه هایی در مورد قابلیت های واقعی این دوربین به دلیل فراوانی اطلاعاتی که جمع آوری می کند، وجود دارد. حتی با وجود متصل بودن به مرکز دیتا، پردازش تصاویر با کیفیت 500 مگاپیکسل و نیز ویدئوهای ضبط شده، پروسه بسیار سنگین و فشرده ای خواهد بود. در حال حاضر، به نظر می رسد که این سیستم دوربین در موارد محدودی مورد استفاده قرار گیرد؛ تا زمانی که مراکز دیتای چین قادر به ارائه نتیجه مورد نظر در عرض چند ثانیه و یا چند دقیقه باشند.