جستجو در سایت

Mi Mix Alpha با دوربین خارق العاده 108 مگاپیکسلی


Mi Mix Alpha با دوربین خارق العاده 108 مگاپیکسلی

Xiaomi همواره تکنولوژی های هیجان انگیز خود را برای محصولات سری Mix نگه می دارد و این بار گوشی تازه معرفی شده Mi Mix Alpha نیز علاقمندان این برند را نا امید نمی کند. این محصول جدید دارای صفحه نمایش گسترده، دوربینی با کیفیت 108 مگاپیکسل و آخرین پردازنده Qualcomm می باشد. البته باید در نظر داشت که قیمت این گوشی بسیار بالا بوده و حتی از Samsung Galaxy Fold و Huawei Mate X گران قیمت تر خواهد بود.

این دستگاه زیبا به پردازنده Snapdragon 855 Plus، 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. ظرفیت باتری نانو سیلیکون نیز 4050 میلی آمپر ساعت می باشد که قابلیت شارژ سریع با سیم 40 وات را هم در اختیار کاربران قرار می دهد. با این حال موارد ذکر شده تقریباً جزو ویژگی های معمولی گوشی محسوب می شود. جالب ترین مشخصه این دستگاه، صفحه نمایش آن است که دور تا دور بدنه را در بر می گیرد.

از نظر کمپانی شیائومی، این نوع طراحی نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه گوشی را به 180 درصد می رساند. این میزان حتی از گوشی قابل تا شدن Mate X هم بالاتر است، البته شما نمی توانیدAlpha  را باز کنید و یک نمایشگر دنباله دار بزرگ را در اختیار خواهید داشت.

ضخامت قاب های بالا و پایین پنل 2.15 میلیمتر است و نوار دوربین در قسمت پشت قرار دارد که لنزهای آن توسط شیشه محافظت می شوند. لبه های دستگاه به فشار حساس هستند و هشدارها را نمایش می دهند. هیچ حفره اسپیکری روی بدنه وجود ندارد و سنسور مجاورت از نوع اولتراسونیک است و صدا از طریق تکنولوژی Display Acoustic پخش می شود. علاوه بر این، فناوری پیشرفته ای برای عدم پذیرش کف دست برای گوشی در نظر گرفته شده است.

قسمت پشت صفحه نمایش دارای الگوریتم های Al بوده و توانایی تشخیص مواردی مثل برقراری تماس، استفاده از دستگاه های شیائومی در خانه با اپلیکیشن Mi Home و غیره را دارد. نیازی به دوربین سلفی در این گوشی نیست و فقط کافی است از قسمت پشت برای گرفتن عکس های سلفی با کیفیت 108 مگاپیکسل استفاده کنید.

دوربین اصلی Mi Max Alpha یک سنسور بزرگ 1.33/1 اینچی دارد و فناوری Tetracell در ساخت آن به کار رفته است که به معنای ارائه خروجی تصاویری با کیفیت 27 مگاپیکسل می باشد. اندازه این سنسور برای یک تلفن همراه بسیار بزرگ بوده و قابلیت ورود نور زیادی را به دوربین می دهد. کیفیت لنز اولترا واید هم 20 مگاپیکسل است و 117 درجه FoV دارد. در حالی که لنز سوم تله فتو بوده و کیفیت آن 12 مگاپیکسل می باشد. 

احتمالاً تصور می کنید که این دستگاه بسیار شکننده خواهد بود، اما شیائومی تمام توان خود را برای محافظت از گوشی به کار بسته است. قاب گوشی از یک آلیاژ خاص ساخته شده و نوار پشت از جنس سرامیک می باشد.

اگر تمایل دارید که پول بسیار زیادی را صرف خرید این گوشی کنید، باید تا ماه دسامبر 2019 صبر کرده و منتظر ورود Xiaomi Mi Mix Alpha به بازارها باشید. البته طبق اعلام شیائومی این دستگاه ابتدا در مقیاس کم تولید خواهد شد.