لپ تاپمعرفینقد و بررسیویژه

سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های 14 اینچی دنیا در سال 2021

هر ساله با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی شاهد فناوری‌ها و سورپرایزهای جدیدی از طرف شرکت‌های تولید کننده تجهیزات الکترونیکی هستیم. در این بین، تولید کنندگان لپ‌تاپ‌ نیز سهم به‌سزایی در حوزه تکنولوژی ایفا می‌کنند. شاید برای شما و  بسیاری از کاربرانی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند سبک و قابل‌حمل بودن لپ‌تاپ و در عین‌حال کارآیی بالای آن حائز اهمیت باشد. تولید کنندگان لپ‌تاپ، امروزه با توجه به پیشرفت بسیار زیاد فناوری دست به تولید لپ‌تاپ هایی با وزن بسیار کمتر و ابعادی بسیار کوچک‌تر از لپ‌تاپ هایی که در گذشته تولید می‌شد زده‌اند.

حال، شاهد این هستیم که تولید کنندگان بزرگی همچون ایسوس و ایسر با تولید لپ‌تاپ های سبک و قابل‌حمل به‌همراه ویژگی‌های سخت‌افزاری به‌روز و قدرتمند توانسته‌اند این خواسته کاربران را تا حدود بسیار زیادی محقق کنند.

ما در فروشگاه اینترنتی هدیش قصد داریم 2 مدل از سبک‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ های 14 اینچی دنیا در سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

لپ‌تاپ ایسوس B9450

سبک‌ترین لپ‌تاپی که از سپتامبر 2019 تا به‌حال توسط ایسوس طراحی و تولید شده‌است، Asus ExpertBook B9450 نام دارد. این لپ‌تاپ با وزن حدودا 870 گرمی و ابعاد 320 × 203 × 14.9  میلی‌متری هنوز هم در سال 2021 لقب سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا  14 اینچی دنیا را به‌دوش می‌کشد. به‌واقع شما کاربران عزیز به‌محض دیدن این لپ‌تاپ جذاب، در نگاه اول متوجه این مسئله خواهید شد که خرید لپ‌تاپ ایسوس B9450، می‌تواند در بین گزینه‌های برتر لپ‌تاپ های سبک و قابل‌حمل برای شما باشد.

سبک ترین لپ تاپ 14 اینچ دنیا - ایسوس expertbook b9450
لپ تاپ 14 اینچی ایسوس expertbook b4950 یکی از سبکترین لپ تاپ های دنیا میباشد که توسط برند asus (ایسوس) تولید شده است

لپ‌تاپ B9450، با وجود ابعاد و وزن کمی که دارد، قطعات نسبتا قدرتمندی را در خود جای داده‌است. همچنین، این لپ‌تاپ در نسخه‌های مختلف سخت‌افزاری عرضه می‌شود. پردازنده‌های Core i5 – 10210U و Core i7 – 10510U با قدرت پردازشی بالا در کنار 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم و همچنین حافظه داخلی SSD با ظرفیت‌های 256 و 512 گیگابایت و یا 1 ترابایتی؛ نسخه‌های مختلف این لپ‌تاپ جذاب و باریک را در اختیار شما قرار می‌دهند. با وجود حافظه PCIe SSD که قابلیت پشتیبانی از Raid 0 و Raid 1 را دارد، در عین‌حال که فضای کافی برای ذخیره اطلاعات را در اختیار دارید؛ قادر خواهید بود که اطلاعات را سریع‌تر از همیشه انتقال دهید.

در عین‌حال، یک جایگاه M.2 دیگر نیز برای افزایش حافظه داخلی B9450 در نظر گرفته شده که خیالتان را از بابت ارتقا و در اختیار داشتن حافظه مورد نیاز تا 2 ترابایت، راحت خواهد کرد.

با توجه به‌اینکه این لپ‌تاپ بسیار باریک طراحی شده‌است، گرافیک مجزا برای آن در نظر گرفته نشده‌ و فقط از گرافیک داخلی Intel UHD بهره می‌برد.

وجود پردازنده نسل 10 اینتل در لپ‌تاپ B9450 باعث می‌شود که ویژگی‌های جذاب و جدیدی همچون Wi-Fi 6 برای ارتباط سریع‌تر و قدرتمندتر به شبکه بی‌سیم اینترنت و همچنین پشتیبانی از Thunderbolt 3 که یک‌راه مدرن برای اتصال آسان‌تر به نمایشگرهای دیگر و لوازم جانبی برای کاربران است را در اختیار داشته باشید. یک درگاه RJ-45، یک درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون، یک پورت HDMI و یک پورت USB 3.1 Gen 2 دیگر درگاه‌های اتصال این لپ‌تاپ را سبک را تشکیل می‌دهند.

پورت های لپ تاپ ایسوس expertbook B9450
لپ تاپ سبک وزن ایسوس یعنی expertbook B9450 علی رغم باریک و سبک وزن بودن دارای پورت های متنوعی است. که کارایی این لپ تاپ را دو چندان میکند.

لپ‌تاپ ایسوس B9450، مجهز به صفحه نمایش 14 اینچی مات FHD با پنل IPS و حاشیه‌های 4 میلی‌متری و بسیار باریک است. این حاشیه‌های بسیار کم باعث شده که نمایشگر، 94 درصد از بدنه را در برگیرد. در عین‌حال که، در این لپ‍تاپ شاهد یک نمایشگر با کیفیت هستیم، ایسوس با ایده جالبی که ارائه کرده‌است کارآیی این لپ‌تاپ را بیشتر کرده و به‌نوعی یک صفحه نمایش دوم بر روی تاچ‌پد آن قرار داده است.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس expertbook b9450
حاشیه های بسیار باریک لپ تاپ ایسوس expertbook B9450 را در در تصویر مشاهده میکنید که زیبایی خاصی را به لپ تاپ داده است.

این لپ‌تاپ به‌دلیل ابعاد کوچکی که دارد؛ کلیدهایی که در سمت راست کیبورد قرار می‌گیرند؛ از طراحی آن حذف شده‌است. این کلیدها شامل اعداد، نماد‌های ریاضیاتی و چند کلید کاربردی دیگر هستند که می‌توانید از طریق تاچ‌پدی که به‌صورت یک نمایشگر طراحی شده‌است، به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

یک حسگر اثر انگشت با دقت و سرعت بالا نیز در زیر 4 کلید جهت‌دار این لپ‌تاپ تعبیه شده که این امکان را به‌شما می‌دهد تا با اثر انگشت خود قفل ویندوز را باز کنید و به آن دسترسی داشته‌باشید.

نام پد و حسگر اثر انگشت لپ تاپ ایسوس expertbook b9450
حسگر اثر انگشت و نام پد لپ تاپ ایسوس expert book b9450

باتری لیتیوم‌پلیمری 66 وات‌ساعتی این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید 24 ساعت به‌طور مداوم با استفاده معمولی از لپ‌تاپ خود استفاده کنید. نکته قابل توجه درباره این لپ‌تاپ قابلیت شارژ سریع است که با این فناوری قادر خواهید بود باتری لپ‌تاپ را در مدت زمان 39 دقیقه تا 60 درصد شارژ کنید.

با توجه به اینکه این لپ‌تاپ سبک‌ترین لپ‌تاپ 14 اینچی حال حاضر دنیا است، به‌واقع می‌تواند یکی از گزینه‌های کاربران برای خرید لپ‌تاپ ایسوس با کیفیت باشد.

لپ‌تاپ ایسر Swift 7

Swift 7 لقب سبک‌ترین لپ‌تاپ 14 اینچی تولید شده توسط کمپانی ایسر را به‌همراه دارد. این لپ‌تاپ با وجود عرضه در سال 2019 ، هنوز هم با گذشت 2 سال سبک‌ترین لپ‌تاپ ایسر در سال 2021 است. طراحی بسیار جذاب و باریک ایسر Swift 7 به‌وضوح نشان‌دهنده وزن بسیار کم و 890 گرمی آن است. ابعاد 317.9 × 191.5 × 9.95  میلی‌متری این لپ‌تاپ نیز طراحی ظریف آن‌را را تکمیل می‌کند.

سبک‌ترین لپ‌تاپ ایسر در سال 2021 - swift 7
لپ تاپ ایسر swift 7 سبک ترین لپ تاپ برند acer تا سال 2021

صفحه نمایش 14 اینچی Swift 7 با پنل IPS و کیفیت FHD نیز 92 درصد از بدنه را در بر می‌گیرد و با وجود ضخامت 9.95 میلی‌متری در کنار نمایشگر با کیفیت، به‌واقع یک لپ‌تاپ بسیار سبک و قابل‌حمل به‌همراه کارآیی بالا را در اختیار خواهید داشت. این صفحه نمایش با کیفیت به‌صورت لمسی طراحی شده و این امکان را به‌شما می‌دهد برخی اوقات همانند یک تبلت از آن استفاده کنید. همچنین صفحه نمایش لمسی این لپ‌تاپ به استاندارد محافظتی Gorilla Glass 6 مجهز شده‌است.

حاشیه‌های کنار نمایشگر لپ‌تاپ ایسر Swift 7 کمتر از 3 میلی‌متر طراحی شده که از این حیث جزو لپ‌تاپ هایی قرار می‌گیرد که نسبت بدنه به تصویر بیشتری دارند.

مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ ایسر Swift 7 را یک پردازنده اینتل Core i7 – 8500Y، حافظه رم 16 گیگابایتی و 512 گیگابایت حافظه SSD تشکیل می‌دهند. با توجه به‌این که Swift 7 بسیار باریک طراحی شده، گرافیک مجزا ندارد و فقط به گرافیک داخلی Intel UHD 615 مجهز است.

نکته قابل توجه در مورد استفاده ایسر از پردازنده سری Y در این لپ‌تاپ، این است که Swift 7 به‌دلیل طراحی بسیار باریکی که دارد از فن داخلی بهره نمی‌برد؛ پس وجود این مدل از پردازنده با توجه به نوع تکنولوژی که در آن به‌کار رفته باعث می‌شود اجزای داخلی لپ‌تاپ کمتر گرم شوند و دمای آن‌ها در حد معقولی پایین بماند.

با وجود درگاه‌های ارتباطی Wi-Fi  دو بانده، بلوتوث نسخه 5.0، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و دو پورت USB-C با قابلیت پشتیبانی از Thunderbolt 3.0، USB 3.1 Gen 2 و Display Port 1.2 که امکان انتقال اطلاعات تا 40 گیگابیت در ثانیه را به شما می‌دهند، ویژگی‌های کاربردی این لپ‌تاپ سبک تکمیل خواهد شد.

پورت های لپ تاپ acer swift 7
پورت های مختلف لپ تاپ ایسر swift 7 از دو سمت لپ تاپ را مشاهده میکنید

در لپ‌تاپ Swift 7 شاهد یک طراحی عجیب برای محل قرارگیری وب‌کم هستیم. به‌نحوی که این وب‌کم در سمت چپ و بالای کلیدهای Functional قرار گرفته است و در زمان استفاده به‌صورت Pop-Up قادر خواهید بود که از آن استفاده کنید.

همچنین، حسگر اثر انگشت در کنار و سمت چپ کلید Escape تعبیه شده و از این طریق می‌توانید به‌راحتی در سریع‌ترین زمان ممکن قفل ویندوز را باز کرده و از لپ‌تاپ استفاده کنید.

حسگر اثر انگشت و وب کم لپ تاپ ایسر swift 7
جایگیری خاص سنسور حسگر اثر انگشت و وب کم لپ تاپ ایسر swift 7

دیگر ویژگی قابل توجه این لپ‌تاپ وجود تاچ‌پد ماوس عریض قرار گرفته در پایین کیبورد آن است که به شما محدوده بیشتری برای کار با لپ‌تاپ را ارائه خواهد داد.

لپ‌تاپ ایسر Swift 7 به یک باتری 2770 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که تا 12 ساعت با استفاده نسبتا معمولی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

جمع‌بندی

به‌واقع با ضخامت و وزن بسیار کمی که هر دو لپ‌تاپ ذکر شده در مطالب بالا دارند و در عین‌حال امکانات فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهند؛ می‌توانند انتخاب بسیاری از افراد که نیاز به یک لپ‌تاپ سبک، قابل‌حمل و با کارآیی بالا، باشند.

هر دو لپ‌تاپ ایسوس B9450 و ایسر Swift 7 با وجود بهره‌گیری از طراحی مناسب و سخت‌افزار قدرتمند می‌توانند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کنند و گزینه‌های بسیار هوشمندانه‌ای برای خرید لپ‌تاپ با وزن کم و قابلیت حمل آسان هستند.

سبکترین لپ تاپ دنیا - asus expertbook b9450 و acer swift 7
سبکترین لپ تاپ های 14 اینچ دنیا در سال 2021 ایسر swift 7 و ایسوس expert book b9450

امید افتتاح

امید افتتاح فوق لیسانس شبکه های کامپیوتری - علاقمند به تکنولوژی، تجهیزات شبکه، موبایل، طراحی وب سایت، نویسندگی تخصصی و تولید محتوا در سایت های تکنولوژی، ورزش، بازی های رایانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا