جستجو در سایت

مقایسه Power Share و شارژ معکوس در Mate 20 Pro و Galaxy S10


پس از اینکه کمپانی Huawei، گوشی Mate 20 Pro خود را با قابلیت شگفت انگیز شارژ معکوس روانه بازار کرد، کمپانی Samsung هم به این فکر افتاد که این ویژگی را با نام Wireless PowerShare در گوشی Galaxy S10 معرفی نماید. با این تکنولوژی در واقع گوشی شما مثل یک پاور بانک عمل کرده و امکان شارژ گوشی یا دستگاه های دیگری که از استاندار شارژ وایرلس Qi پشتیبانی می کنند، را فراهم می کند.

مقایسه Power Share و شارژ معکوس در Mate 20 Pro و Galaxy S10

Huawei Mate 20 Pro با باتری قدرتمند خود که 4200 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد، برای شارژ معکوس دستگاه های دیگر مناسب است. وقتی شارژ گوشی شما به کمتر از 20 درصد برسد، قابلیت شارژ معکوس بطور اتوماتیک غیرفعال می شود. برای راه اندازی و استفاده از شارژ معکوس در گوشی هوآوی باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. به منوی تنظیمات رفته و در بخش مربوط به باتری، گزینه Wireless reverse charging را فعال کنید.

Power Share در Mate 20 Pro (1)

2. دستگاه مورد نظر را روی قسمت پشت گوشی خود بگذارید. پس از آن عملیات شارژ معکوس بطور خودکار آغاز می شود. فقط باید دقت کنید که گوشی ها را در زمان فعال بودن شارژ معکوس روی سطح فلزی قرار ندهید.

Power Share در Mate 20 Pro (2)

کار با شارژ معکوس گوشی S10 نیز بسیار ساده است:

1. ابتدا به منوی تنظیمات گوشی در بالای پنل نوتیفیکیشن صفحه نمایش بروید.

2. آیکون Wireless PowerShare را در منوی تنظیمات پیدا کنید. اگر به هر دلیل آیکون را نمی بینید، روی منوی گوشه سمت راست نمایشگر ضربه زده و گزینه Button Order را برای اضافه کردن آیکون Wireless PowerShare انتخاب کنید.

شارژ معکوس در Galaxy S10 (1)

3. بر روی این آیکون ضربه بزنید تا به رنگ آبی در بیاید.

شارژ معکوس در Galaxy S10 (2)

4. در نهایت، گوشی Galaxy S10 را برگردانید و هر گوشی یا دستگاهی که از شارژ Qi پشتیبانی می کند از جمله Galaxy Watch یا Galaxy Buds را بر روی قسمت پشت گوشی بگذارید تا عملیات شارژ معکوس شروع شود.

شارژ معکوس در Galaxy S10 (3)

5. زمانی که شارژ معکوس دستگاه دیگر کامل شد، آن را از روی گوشی خود برداشته و برای خاموش کردن Wireless PowerShare گزینه Cancel را روی صفحه نمایش انتخاب کنید.

شارژ معکوس در Galaxy S10 (5)

با توجه به تست هایی که روی این دو گوشی و ویژگی شارژ معکوس آنها انجام شده، باید بدانید که شارژ معکوس Galaxy S10 سرعت بالاتری دارد و نیرویی بین 3.5 تا 4 وات را ارائه می دهد. در مقابل، Huawei Mate 20 Pro بین 2.5 تا 3 وات نیرو را تأمین می کند. در مجموع، به دلیل بالا بودن ظرفیت باتری گوشی ها، مدت زیادی طول می کشد تا بتوانید دستگاه دیگری را از طریق شارژ معکوس بطور کامل شارژ کنید. علاوه بر این، سرعت شارژ معکوس کمتر از دیگر روش های شارژ بوده و به همین دلیل این قابلیت بیشتر برای شارژ دستگاه های کوچکتر مثل هدفون مناسب است. در حقیقت، این تکنولوژی برای استفاده در مواقع ضروری طراحی شده و هر دو گوشی هوآوی و سامسونگ امکانات محدودی را در این زمینه به کاربران خود ارائه می دهند. توصیه می کنیم برای شارژ کامل دستگاه های دیگر از شارژرهای استاندارد استفاده کنید. نکته آخر اینکه این تکنولوژی را فقط در زمان روشن بودن هر دو دستگاه می توانید به کار ببرید.

Power Share و شارژ معکوس در Mate 20 Pro و Galaxy S10