راهنمای خریدفناوریموبایلویژه

معرفی 3 فیچرفون نوکیا با سیستم عامل KaiOS

دنیای فیچرفون‌ها

در روزگاری هستیم که تب تکنولوژی گوشی‌های موبایل هوشمند بسیار داغ است. بسیاری از کاربران لحظه شماری می‌کنند تا مدل جدید موبایل مورد علاقه‌شان معرفی شود. گوشی‌های هوشمند هر ساله با سخت‌افزار جدیدی به بازار عرضه می‌شوند. پردازنده‌های بهینه شده، دوربین‌های چند‌تایی و با کیفیت، صفحه نمایش‌های به روز شده‌ی لمسی با نرخ نوسازی بالا و… دل کاربران را در هر فصل بدست می‌آورند و آن‌ها را مجاب به عوض کردن موبایل‌هایشان می‌کنند. معرفی 3 فیچرفون نوکیا.

با این حال افرادی هم هستند که علاقه‌ای به این دنیای پر آشوب اسمارت‌فون‌ها نداشته باشند و حداقل‌ها می‌تواند آن‌ها را راضی نگه دارد. اینجاست که پای فیچرفون‌ها (feature phones) یا به اصطلاح گوشی‌های موبایل ویژه به میدان باز می‌شود.

فیچرفون‌ها دسته‌ای از گوشی‌های موبایل هستند که اکثرا با صفحه نمایش غیر لمسی و کیبورد فیزیکی عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها از امکاناتی فراتر از تماس و ارسال پیامک برخوردارند ولی نسبت به گوشی‌های هوشمند بسیار ابتدایی‌تر و محدود‌تر می‌باشند. فیچرفون‌ها در دهه 90 میلادی سر زبان‌ها افتادند و رواج پیدا کردند. این گوشی‌ها به این علت به این صورت نامگذاری شدند که نسبت به یک تلفن معمولی، آپشن‌ها و امکانات بیشتری در اختیار کاربر می‌گذاشتند. با این حال حتی با وجود پیشرفت زیاد در این فیچرفون‌ها، نسبت به گوشی‌های هوشمند بسیار محدود‌تر به نظر می‌رسند.

کمپانی‌های زیادی در حوزه‌ی فیچرفون‌ها فعالیت دارند و مدل‌های زیادی را معرفی کرده‌اند. ولی شرکت نوکیا را می‌توان گل سر سبد این شرکت‌ها دانست. نوکیا یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل اسمارت‌ و فیچر در دنیاست. این شرکت با معرفی گوشی‌های موفقی با سیستم عامل KaiOS سعی دارد فاصله‌ی بین فیچرفون‌ها با اسمارت‌فون‌ها را به حداقل برساند. معرفی 3 فیچرفون نوکیا.

در این مقاله سعی داریم 3 مورد از فیچرفون‌های این شرکت با سیستم عامل KaiOS را معرفی و بررسی اجمالی کنیم. اما قبل از معرفی این گوشی‌ها اجازه دهید کمی درباره‌ی سیستم عامل KaiOS بیشتر بدانیم. با تیم تحریریه‌ی مجله‌ی فروشگاه اینترنتی هدیش همراه باشید.

سیستم عامل KaiOS

همانطور که توضیح دادیم KaiOS سیستم عاملی برای گوشی‌های نیمه هوشمند یا فیچرفون‌ها می‌باشد. این گوشی‌ها طراحی ساده و کلاسیکی دارند و ارزان قیمت هستند. با این حال امکاناتی مانند اتصال به اینترنت، رادیو، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، ضبط صدا، اسکریم شات و… برای کاربر به ارمغان می‌آورند. این پلتفرم که در واقع ادامه دهنده‌ی راه Firefox OS و بر مبنای پروژه‌ی Boot To Gecko و بر پایه‌ی لینوکس است.

KaiOS می‌تواند برای فردی که تا کنون از یک اسمارت فون یا همان گوشی موبایل هوشمند استفاده نکرده امکانات و اپلیکیشن‌های خوب و جدیدی را به ارمغان آورد. غول تکنولوژی دنیا یعنی گوگل نگاه ویژه‌ای به این سیستم عامل داشته و سرمایه‌گذاری سنگین 20 میلیون دلاری را بر روی این پلتفرم انجام داده است. در حال حاضر این سیستم عامل می‌تواند نرم‌افزار‌ها و بازی‌های زیادی را اجرا کند. در جدول پایین، تعدادی از این اپلیکیشن‌ها و بازی‌های محبوب KaiOS‌ را می‌بینیم:

نرم‌افزار kaios
پرکاربرد‌ترین نرم‌افزار‌های سیستم عامل KaiOS

از دیگر ویژگی‌های این سیستم عامل می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 4G LTE، وای‌فای، GPS، NFC، صفحه کلید QWERTY، بلوتوث و انیمیشن‌های سیستمی اشاره کرد.

این سیستم عامل دارای فروشگاه نرم‌افزاری مبتنی بر HTML5 است که در واقع به دولوپر‌ها یا همان توسعه دهندگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های تحت وب بسیار قدرتمندی را برای این سیستم عامل نوشته و توسعه دهند. همین موضوع باعث شده که KaiOS سخت‌افزار قدرتمندی را نیاز نداشته و با حداقل حافظه‌ی رم 256 مگابایت، بسیار سبک باشد و تجربه‌ی نهایی سریع و روانی را در اختیار کاربر بگذارد. با این حال پیشنهاد می‌شود فیچرفونی را انتخاب کنید که به حداقل رم 512 مگابایت مجهز است.معرفی 3 فیچرفون نوکیا با سیستم عامل KaiOS

سیستم عامل KaiOS
سیستم عامل KaiOS مرز بین گوشی‌های هوشمند و معمولی را باریک کرده است

فیچرفون‌ نوکیا 8000 4G

کمپانی HMD Global در نوامبر سال 2020 فیچرفونی را معرفی کرد که در واقع به نوعی پرچمدار دنیای فیچرفون‌ها‌ی این شرکت بود؛ نوکیا 8000 4G. این گوشی یک گوشی کلاسیک با صفحه نمایش غیر لمسی و کیبورد دکمه‌ای است. این گوشی با ابعاد 132.2 x 56.5 x 12.3 میلی‌متری و وزن 110.2 گرمی بسیار سبک و خوش دست است. جنس بدنه‌ی آن از پلاستیک ساخته شده و در لبه‌ها دارای انحنا است که حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. این دستگاه در 4 رنگ مشکی، طلایی، سفید و آبی به فروش می‌رسد. نوکیا 8000 4G دارای یک صفحه نمایش 2.8 اینچی با رزولوشن QVGA است که معادل وضوح ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل است. این صفحه نمایش برای یک همچین گوشی موبایلی بزرگ تلقی می‌شود.

در پشت این دستگاه دوربین 2 مگاپیکسلی همراه با فلش LED و اسپیکر مونو را می‌بینیم. پردازنده‌ی مورد استفاده در این گوشی Snapdragon 210 است که 4 هسته با فرکانس 1.1 گیگاهرتزی دارد. حافظه‌ی داخلی این دستگاه 4 گیگابایت و حافظه‌ی رم آن 512 مگابایت است. در مجموع این گوشی می‌تواند عملکرد نسبتا سریعی را برای کاربر فراهم کند. با این حال هنوز سیستم عامل KaiOS بر روی این سخت‌افزار به دور از تاخیر و لگ نیست.

نوکیا 8000 4G شامل امکاناتی نظیر بلوتوث نسخه‌ی 4.0، پشتیبانی از شبکه‌ی مخابراتی 4G LTE، وای‌فای، هات اسپات، جی‌پی‌اس، رادیو و جک 3.5 میلی‌متری صدا می‌باشد. باتری مورد استفاده در این دستگاه 1500 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از نوع لیتیوم یونی است. این باتری از طریق درگاه میکرو USB شارژ می‌شود. این دستگاه به صورت دو سیم‌کارت با اندازه‌ی نانو است و همچنین دارای یک اسلات برای کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی تا 32 گیگابایت می‌باشد.

معرفی 3 فیچرفون نوکیا گوشی موبایل نوکیا 8000
نوکیا 8000 پرچمدار دنیای فیچرفون‌ها

نوکیا 6300 4G

نوکیا 6300 4G نیز همانند برادر بزرگ‌ترش نوکیا 8000 4G در نوامبر 2020 معرفی شد. این گوشی دارای ابعاد 131.4 x 53 x 13.7 میلی‌متری و وزن 104.7 گرمی است که از نوکیا 8000 خوش دست‌تر و سبک‌تر است. این گوشی دارای یک نمایشگر TFT با وضوح تصویر QVGA می‌باشد. همانند برادر بزرگ‌ترش از Snapdragon 210 به عنوان پردازنده، 4 گیگابایت حافظه‌ی و 512 مگابایت رم بهره می‌برد. نوکیا 6300 4G دارای یک دوربین VGA در قاب پشتی است که با یک فلش LED همراه شده. معرفی 3 فیچرفون نوکیا.

بلوتوث نسخه‌ی 4.0، وای‌فای با استاندارد 802.11 b/g/n، جی‌پی‌اس، رادیو، LTE، باتری قابل تعویض 1500 میلی‌آمپری و سیستم عامل KaiOS از دیگر امکانات این فیچر‌فون می‌باشد.

معرفی 3 فیچرفون نوکیا گوشی موبایل نوکیا 6300
نوکیا 6300 یک نوستاژی با طعمی جدید

نوکیا 2720 Flip

یکی از خاص‌ترین فیچر‌فون‌های ساخته شده توسط شرکت نوکیا، 2720 Flip است. یک گوشی با طراحی بازشو و نمایشگر دوم روی در جلویی. با باز کردن در این گوشی یک صفحه نمایش 2.8 اینچی با وضوح QVGA و یک صفحه کیبورد دکمه‌ای با سایز دکمه‌های نسبتا بزرگ که تایپ و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. کار با این کیبورد حس خیلی خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. این دستگاه نیز از سیستم عامل KaiOS و اینترنت 4G LTE با قابلیت اشتراک از طریق وای فای بهره می‌برد.

طبق ادعای نوکیا، باتری 1500 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی تا 28 روز در حالت آماده به کار و تا حدود 11 ساعت در مکالمه دوام می‌آورد. دوربین به کار رفته در این گوشی 2 مگاپیکسل است. کیفیت قابل قبولی دارد و با یک فلش LED همراه است. همانطور که گفتیم؛ 2720 Flip دارای یک نمایشگر دوم 1.3 اینچی است. این نمایشگر در مواقعی که گوشی بسته است بسیار کاربردی و مفید واقع می‌شود. این نمایشگر می‌تواند ساعت و تاریخ، پاسخ به تماس‌ها بدون باز کردن در گوشی، میزان شدت صدای اعلان‌ها و… نمایش دهد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به بلوتوث 4.1، وای فای 802.11 b/g/n، GPS، جک 3.5 میلی‌متری صدا، درگاه شارژ میکرو USB و مجهز به پردازنده‌ی کوالکام 205 اشاره کرد. معرفی 3 فیچرفون نوکیا.

معرفی 3 فیچرفون نوکیا گوشی موبایل نوکیا 2720
نوکیا 2720 گوشی خاص تا شدنی نوکیا

جمع‌بندی

فیچرفون‌های دارای سیستم عامل KaiOS توانسته‌اند تا حدودی مرز بین گوشی‌های هوشمند و ساده را کمتر کنند. با این حال خیلی از عرضه‌ی آن‌ها نگذشته و جا برای پیشرفته‌تر شدنشان وجود دارد. با این حال این نوع از گوشی‌ها برای افراد مسن، کودکانی که نیاز به یک گوشی موبایل برای ارتباط دارند. کسانی که نمی‌خواهند در دنیای مجازی غرق شوند. یا کسانی که در کنار گوشی هوشمند خود به یک دستگاه جمع و جور و کار راه انداز نیاز دارند گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند. ابعاد کوچک و وزن کم باعث شده برای حمل و نقل بسیار کارآمد باشند. وجود نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی، باعث بالا‌تر رفتن کیفیت تماس و اینترنت در این گوشی‌ها شده. با وجود سیستم عامل KaiOS می‌توان به تعداد زیادی از نرم‌افزار‌های کاربردی مثل واتس‌اپ و سرویس‌های گوگل دسترسی داشت.

فروشگاه اینترنتی هدیش با ارائه‌ی بروز‌ترین و متنوع‌ترین گوشی‌های هوشمند و غیر هوشمند فیچرفون، منبعی غنی برای آگاهی از مشخصات فنی دقیق و قیمت واقعی گوشی‌های موبایل از برند‌های معتبر جهانی است.

آرین شیخی

آرین شیخی فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک. علاقه‌مند به موسیقی و ساز تنبور، تکنولوژی، موبایل، گرافیک، عکاسی، بازی‌های رایانه‌ای، ورزش، هنر، سینما و تولید محتوا در سایت‌های تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا